I denne artikel vil jeg udforske, hvad storytelling er, hvordan det kan anvendes i markedsføring og give dig eksempler på, hvordan andre virksomheder har brugt det til at skabe imponerende resultater.
Strategi drejer sig om at træffe beslutninger om, hvad en virksomhed skal gøre, og hvordan den skal gøre det, for at opnå sine mål. Dette kan omfatte at vælge de markeder, som virksomheden vil fokusere på, at udforme en forretningsmodel, der passer til markederne, og at udvikle en plan for, hvordan virksomheden skal konkurrere med andre virksomheder inden for markedet.
Strategi er en vigtig del af en virksomheds overordnede forretningsplan, da den hjælper med at sikre, at virksomheden når sine mål på en måde, der er både effektiv og effektiv.
Artiklerne på denne kategoriside omfatter emner inden for strategi og dækker både teorier og praktiske råd til, hvordan man kan udforme en effektiv strategi for sin virksomhed.
Balanced Scorecard: Den oversete nøgle til øget succes
Balanced Scorecard er ikke bare endnu en buzzword-filosofi; det er et værktøj, der kan hjælpe dig med at tage kontrol over din virksomheds performance og bringe den til nye højder. Men hvad er Balanced Scorecard egentlig? Hvilket formål tjener det? Og hvordan kan det forbedre din virksomhed?
Sådan bruger du SWOT-analyse til at forudsige fremtidig succes
Forestil dig SWOT-analysen som en hvid skjorte, den er tidløs og alsidig, og kan hjælpe dig med at træffe strategiske beslutninger og skabe vækst. I denne artikel vil jeg gennemgå, hvordan du laver en god SWOT-analyse og identificere de kritiske elementer, der ofte glemmes.
Få flere kunder med AIDA-modellen – trin for trin guide
AIDA-modellen hjælper brands med at forstå, hvordan kunder tænker og beslutter sig og kan bruges til at skræddersy marketing- og salgsstrategier til kundens behov og ønsker. Læs videre for at lære mere om, hvordan du kan bruge AIDA-modellen til at forbedre dine markedsføringskampagner og salgsindsatser, og hvordan du kan måle din indsats ved hjælp af forskellige KPI’er.
Sådan kan strategiske mål føre dig til succes – Alt-i-en-guide
tager artiklen at læse. Har du nogensinde set en cykelrytter uden et mål for sin rute? En vinelsker uden at kende forskellen mellem en fin Bordeaux og en billig Beaujolais? Uden strategiske mål er virksomheder som en...
Lav en effektiv konkurrentanalyse med denne trin-for-trin guide
Konkurrentanalyse er nøglen til at forstå dine konkurrenters styrker, svagheder, samt muligheder og trusler i markedet. Hertil også at få indsigt i dit marked og målgruppens adfærd. Tænk på det som at få en røntgenbillede af din branche. Jeg har lavet trin-for-trin guide, der vil hjælpe dig med at optimere din virksomhed gennem en gennemtænkt konkurrentanalyse.
Digital Transformation: Fra marketingstrategi til handling
Jeg vil se på, hvordan man kan gå fra strategi til handling, og hvordan man kan sikre, at man altid er på forkant med de nyeste trends og teknologier. Jeg vil undersøge, hvordan man kan skabe en strategi, der passer til virksomhedens mål og behov, og hvordan man kan implementere denne strategi på den mest effektive måde.
Sådan skaber du vækst med en strategisk brancheanalyse
I denne artikel giver jeg dig en guide til, hvordan du gennemfører en brancheanalyse og hvilke metoder, der er relevante for din virksomhed. Læs videre for at få indsigt i din branche og tage din forretning til næste niveau.
A/B splittest: Det ultimative værktøj til at optimere din marketing performance
I denne artikel giver jeg dig en komplet guide til, hvordan du kan måle din A/B splittest, hvilke målepunkter der er vigtige, og hvordan du gør det nemt for dig selv at måle på det. Jeg lover, at ved at følge mine råd, vil du kunne finde den rigtige retning i din marketingstrategi og øge din bundlinje.
Porters generiske konkurrencestrategier vejen til bæredygtig succes
Det kan være svært at navigere i det konkurrenceprægede erhvervsliv, men heldigvis har Michael Porter, en verdenskendt erhvervsøkonom og professor ved Harvard Business School, opfundet noget, der kan hjælpe. I denne artikel vil vi undersøge Porters generiske konkurrencestrategier og se på, hvordan de kan implementeres på en bæredygtig og ansvarlig måde.
Markedspositionering: Vind konkurrencen og bliv konge af markedet
I denne artikel vil vi undersøge, hvad en markedspositionering er, hvordan man opnår en god positionering og hvordan man kan skille sig ud fra konkurrenterne. Læs videre for at finde svaret på disse spørgsmål og for at få en stærkere position på markedet.
Trinnene til en vellykket implementeringsstrategi
I denne artikel vil vi undersøge, hvad der skal til for at skabe en god strategi, og hvordan man skal lave en implementeringsstrategi for at sikre succes. Jeg vil vise eksempler på succesfulde strategier fra virksomheder som Amazon og Nike, og give dig værktøjerne til at skræddersy din egen strategi, der passer til din virksomheds unikke situation.
Komplet guide til 6 effektive vækststrategier til bæredygtig vækst
Ansoffs vækststrategier: Rammerne til hvordan du kan øge din virksomheds vækst og succes Har du nogensinde følt dig som en båd i stormvejr, der forsøger at navigere i et konkurrencepræget marked? At vækste en virksomhed kan føles som en uoverkommelig opgave, især når mange faktorer er uforudsigelige. I denne artikel vil jeg tage et dybere kig på problemet, med at vælge den rigtige vækststrategi.
Den ultimative Go-To-Market strategi (GTM): Hack din vækst nu
En afgørende faktor for succes kan være en veludviklet Go-To-Market strategi (GTM). Denne strategi er god, når en virksomhed påtænker at starte en vækstrejse. Som den berømte forretningsmand Philip Kotler sagde: “Marketing er ikke kun at sælge hvad du har, men at skabe efterspørgsel efter hvad du har”. Men frygt ej, for i denne artikel vil vi guide dig igennem alt. Alt hvad du behøver at vide om GTM strategier.
Den ultimative guide til at vælge den bedste strategi
En strategi kan hjælpe dig med at fokusere dine ressourcer på de mest vigtige områder, så du kan maksimere din indsats og opnå bedre resultater. Det kan også give dig en række retningslinjer og en plan for, hvordan du skal reagere på udfordringer og muligheder, der dukker op, så du kan navigere i en kompleks og foranderlig virksomhedsverden.