Priser

Start dialogen nu og opnå favorable priser

TILFREDSHEDSGARANTI

Få de første 7 timer til 595 kr. (ex. moms), er du ikke tilfreds med samarbejdet, får du ingen regning. Du får, så at sige, det arbejde jeg har foretaget for dig ganske gratis, er du ikke tilfreds med dette.

En konsulent i øjenhøjde

Som IT-konsulent er jeg specialiseret i at anvende mine kompetencer i spændingsfeltet mellem IT, markedsføring, salg, big data og automatisering. 

Jeg vil gå aktivt ind, og integrere mig i jeres team, og være den katalysator I har brug for, for at succesfuldt binde IT, markedsføring, salg, big data og automatisering sammen.

Jeg vil altid gå målrettet efter, at skabe den bedste synergi, fleksibilitet og skalerbarhed i de løsninger der løser jeres udfordringer.

Du får derfor

  • vejledning tilpasset dine udfordringer
  • tæt personlig dialog
  • uvildig relevant rådgivning.
    Michael Rurup Andersen Digital Marketing Konsulent

    Det spørger folk ofte om

    Hvorfor er du så dyr!?

    Det er altid interessant at tale pris, og jeg kan fortælle dig, at min timepris ligger i den meget lave ende 🙂

    I det store perspektiv

    Da jeg havde mit eget bureau, med 3 ansatte (+2 ejerledere) på en dyr adresse overfor nationalmuseet i KBH, der fakturere jeg vores kunder over 1.000 kr./t.

    De kunder vi havde et længerevarende samarbejde med, de slap med en timepris på 20-30 billigere og der var bindingsperionden typisk på 4 – 6 måneder.

    Når jeg undersøger priserne,  kan jeg fortælle dig, at Danmarksstørste bureauer tager mellem 1.500 og 2.500 kr./t. og et af Danmarks førende digital marketing bureauer (Skjoldby og co) tager typisk lige omkring 1.000 kr./t. (ifht tal fra deres eget site).

    Jeg har dog ikke længere end dyr adresse, og jeg har ikke længere 3 ansatte, ej heller en partner i virksomheden.

    Men mine kompetencer er blevet skarpere, og mit netværk bl.a. blandt freelancer i EU er blevet mere raffineret og effektivt.

    Fuld gennemsigtighed

    For gennemsigtighedensskyld, så lad os skære min timepris i stykker og lad os se hvad den rent faktisk består af (fx. til sammenligning med dem du har ansat):

    I den timeløn jeg fakturerer dig, skal dække over:

    • Ren timeløn (den jeg betaler mig selv, som vi kender den på lønchecken)

    Derudover skal der også medregnes diverse omkostninger som virksomheden skal afholde

    • Feriepenge
    • Pension
    • ATP
    • Barsel
    • AER
    • FIB
    • AES
    • Forsikring
    • Sygdom
    • Firmabil
    • Og ufakturerbar timer (som fx. toiletbesøg, frokost, personlige ærinder og telefonsamtaler, eller kunder som vil snakke om muligheder, nysalg, mailbesvarerelser alle som vil foregå i alm. arbejdstid)

    Så lad os sige, at jeg er 265 kr./t. i ren løn-værd (det er typisk en person på mit niveau, med min erfaring og kompetenceniveau, ville koste en virksomhed skulle man ansætte mig – og en løn jeg har modtaget tidligere).

    Hvis vi så medregner de udgifter, nævnt ovenfor under ‘diverse omkostninger’, og sætter ufakturerbare timer til 6 og firmabil til 0 kr.

    Så koster jeg min egen virksomhed 468 kr./t.

    Den timepris jeg fakturerer dig er 595 kr./t., minusser vi det med 458 kr./t.. Så ender vi ud med at jeg har plus 137 kr./t.

    De 137 kr./t, er så de penge der går til at betale husleje, vand, varme, frokostordning, transport til og fra kunder, arbejdsværktøjer (SEO tools, computer og licenser fx. windows, office mv.), samt telefon-abonnement og alle andre omkostninger i den dur.

    Og jeg har kun 7 – 8 timer jeg kan sælge hver dag (forudsat jeg ikke rejser mig fra stolen og ikke bruger tid i transport).

    Jeg kan derfor ikke opbygge et ‘lager’ af timer, jeg har kun det antal timer hver dag, og de forsvinder lige så snart dagen er omme og kommer aldrig igen.

    Så du kan nok se, det er langt fra en guldrandet forretning jeg har gang i.

    Men hvis du tager ovenstående regnestykke og sammenligner det med dem, der tager under 300 kr./t., vil jeg være alvorligt bange for – hvis jeg var dig -, at det resultat jeg forventer at opnå ville være gevaldigt i fare.

    Du køber så at sige katten i sækken. Eller for at bruge en håndværkerterm, så ville jeg være gevaldigt bange for håndværkersjusk.

    Jeg oplever, at der er rigtig meget bullshit og overdrivelse omkring hvad man fortæller man laver for kunden (til kunden, mens samarbejdet kører), og hvad man rent faktisk laver.

    For, ovenstående regnskab taget i betragtning, så laver man enten smart-i-en-fart-løsninger (som alligevel skal laves helt om efter et år, fordi det er noget sjusk), eller også så siger man, at arbejdet tager to timer, også laver man det på een (eller mindre).

    Hvis der er tale om så lav en pris som 300 kr./t. (eller derunder).

    Jeg kan (og vil heller ikke) konkurrere med den slagspriser, eller puttes ned i den slags ‘kasser’ netop fordi, på trods af at være ekstrem billig, rent faktisk også gå op i min professionalisme og mit brand.

    Du kan jo spørge dig selv, hvor mange af dem, der har tilbudt dig den pris, gør det samme, fx. kan du søge på online marketing konsulent, online marketing specialist, Google ads konsulent, Freelance digital marketing, digital markedsføring bureau eller digital marketing konsulent, hvis nogen af dem der har givet dig den pris har en højere organisk placering end mig, så syns jeg du skal vælge dem.

    For så har du gjort en rigtig god forretning, og vil få en god løsning (de har så at sige bevist de kan deres kram)

    Jeg har det nemlig sådan, inden jeg implementerer noget som helst på en kundes hjemmeside, så prøver jeg det af først (ofte på min egen hjemmeside), for jeg tager min egen forretning (og brand) lige så seriøst som mine kunder tager deres eget brand.

    Jeg står så at sige personligt på mål for det jeg laver – og har gjort  det siden 2008. Det er netop også derfor, at jeg tør udstede en tilfredshedsgaranti eller ingen faktura.

    Hvor mange af dem, der har givet dig den pris, kan sige det samme? 😉

    Hvorfor er der binding?

    At arbejde ud med en bindingsperiode, så giver de mig ro til at eksekvere på de problemstillinger du har.

    For som selvstændig konsulent, er usikkerheden omkring hvor den næste løncheck kommer fra meget høj.

    Og som selvstændig er man ikke beskyttet af mekanismer som opsigelsesvarsler og løn under opsigelse, A-kasse osv.

    Forestiller vi os, at du får den billigste timepris, men ingen binding (altså at vi ikke har et fast projektsamarbejde), øger det din risiko for, at en anden virksomhed kan tilbyde et mere stabilt samarbejde, hvorfor det kan være nødvendigt at sætte vore på pause.

    Alt-i-alt så tilgodeser en bindingsperiode begge vores interesser, og du får samtidig en heftig kontant rabat.

    Kan man købe et klippekort?

    Ja det kan du tro. Jeg sælger klippekort på 20 timers til 11.900 kr. (ex. moms), hvilket giver dig muligheden for at købe et antal timer til en nedsat pris. Det kunne fx. være i forbindelse med support af hjemmesider (over en længere periode), tilbagevende opgaver eller projekter, hvor der hersker en usikkerhed omkring hvor ofte behovet for min hjælp opstår.

    Et klippekort er altid forudbetalt, og I får altid en specifik vurdering fra opgave til opgave, så du får det meste ud af hvert klip.

    Hvordan arbejder vi sammen?

    Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

    Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

    Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

    På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid – eller ved interim-samarbejder.

    “yder yderst kompetent rådgivning”

    Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

    Rikke Hellerup Madsen – Kommunikationsrådgiver hos PressConnect

    “Michael har lavet et fremragende arbejde for mig”

    I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

    Thomas Grønnemark – Indkasttræner for Liverpool FC

    “Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans

    Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

    Brian Møller – Kommunal Bestyrelsesmedlem

    “færdighederne til at skabe holdbare resultater”

    Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

    Mads Z. Due – Strategic Director