Priser

Start dialogen nu og opnå favorable priser
(Alle priser er per faktureret time i forbindelse med konsulentydelse og alle priser er uden moms)

INGEN BINDING

Uanset hvor mange timer du køber er der ingen bindingsperioder. Du undgår derfor, at være bundet til en aftale, som ikke opfylder dine behov eller hvor kemi ikke er tilstede.

TILFREDSHEDSGARANTI

Få de første 7 timer til 595 kr. (ex. moms), er du ikke tilfreds med samarbejdet, får du timerne gratis. På den måde kan du prøve samarbejdet af uden forpligtelser eller bindinger.

SIKKERHEDSLINJE

Et længerevarende samarbejde er det altid inklusive gratis telefonsupport. Uanset din situation, kan du altid gratis ringe til mig, og jeg vil stå klar med hjælp, sparring og rådgivning. 

En konsulent i øjenhøjde

Som konsulent er jeg specialiseret i at anvende mine kompetencer i spændingsfeltet mellem IT, markedsføring, salg, big data og automatisering. 

Jeg har arbejdet i dette felt siden 2009, og har bestridt roller som:

  • ansat i konsulentbureau,
  • freelancer (arbejdet med brands i både B2C og B2B)
  • medstifter af konsulentbureau,
  • fastansat i forskellige B2C virksomheder,
  • stifter og ejer af egen B2C virksomhed (FMGC).

Jeg har igennem min karriere løst opgaver for internationale brands herunder LEGO, VELUX, Codan, NCC og BMW/MINI.

Jeg har også igennem en årrække løst opgaver for små og mellemstore virksomheder, med alt fra den lokale blomsterbutik til den landsdækkende B2B virksomhed, samt e-commerce/webshops.

Jeg vil gå aktivt ind, og integrere mig i jeres team, og være den katalysator I har brug for, for at succesfuldt binde IT, markedsføring, salg, big data og automatisering sammen.

Jeg kan derfor løse opgaver på både taktisk og operationelt niveau. 

Michael Rurup Andersen Digital Marketing Konsulent

Det spørger folk ofte om

Hvorfor er du så dyr!?

 

Det er altid interessant at tale pris, og jeg kan fortælle dig, at min timepris ligger i den meget lave ende 🙂

Først er det vigtigt at understrege, at jeg har arbejdet i dette felt siden 2009, hvilket betyder at jeg har bred erfaring med at løse opgaver, fra mere end 50 forskellige brancher og mere end 100 virksomheder (store/internationale som små lokale)

Pris i det store perspektiv

Da jeg havde mit eget bureau, med 3 ansatte (+2 ejerledere) på en dyr adresse overfor nationalmuseet i KBH, der fakturerede jeg vores kunder på samme prisniveau som de store bureau.

Jeg kan fortælle dig, at Danmarksstørste bureauer tager mellem 1.500 og 2.500 kr./time og et af Danmarks førende digital marketing bureauer (Skjoldby og co) tager typisk i gennemsnit omkring 1.000 kr./t. (ifht tal fra deres eget site).

Jeg har dog ikke længere end dyr adresse, og jeg har ikke længere 3 ansatte, ej heller en partner i virksomheden.

Jeg har derfor væsentligt lavere omkostninger.

Men mine kompetencer er blevet markant skarpere, og mit netværk blandt freelancer i Danmark og i EU er blevet mere raffineret og effektivt.

Fuld gennemsigtighed

For gennemsigtighedensskyld, så lad os skære min timepris i stykker og lad os se hvad den rent faktisk består af (Så du kan sammenligne med dem du har ansat):

I den timeløn jeg fakturerer dig, er indeholdt:

  • Ren timeløn (den jeg betaler mig selv, som vi kender den på lønchecken)

Derudover skal der også medregnes diverse omkostninger, herunder også de lovpligtige, som virksomheden (mig) skal afholde:

  • Feriepenge
  • Pension
  • ATP
  • Barsel
  • AER
  • FIB
  • AES
  • Forsikring
  • Sygdom
  • Firmabil
  • Og ufakturerbar timer (som fx. toiletbesøg, frokost, personlige ærinder og telefonsamtaler, eller kunder som vil snakke om muligheder, nysalg, mailbesvarerelser alle som vil foregå i alm. arbejdstid)

En person på mit niveau, med min erfaring og kompetenceniveau ville få i omegnen af 265 kr./t. i ren løn (hvilket er det jeg tidligere har modtaget som ansat i en virksomhed).

Hvis vi så medregner de udgifter, nævnt ovenfor under ‘diverse omkostninger’, og sætter ufakturerbare timer til 6 timer/uge og firmabil til 0 kr.

Så koster jeg min egen virksomhed 468 kr./time.

Den timepris jeg fakturerer dig er 595 kr./t., minusser vi det med 458 kr./time..

Så ender vi ud med at jeg har plus på 137 kr./time.

Og hold nu fast.

De 137 kr./t er, de penge der går til at

  • betale husleje (inkl. vand og varme til mit kontor),
  • frokostordning,
  • forsikringer,
  • transport til og fra kunder,
  • arbejdsværktøjer (fx. regnskabsprogram, SEO tools, computer og licenser fx. windows, office mv.),
  • bogholder/revisor,
  • lønsystem, samt
  • telefon-abonnement og alle andre omkostninger i den dur.

Og jeg har kun 7 – 8 timer jeg kan sælge hver dag (forudsat jeg ikke rejser mig fra stolen og ikke bruger tid i transport mv.), hvilket ofte betyder at mine arbejdsdage er 10+ timer.

Jeg kan derfor ikke opbygge et ‘lager’ af timer, jeg har kun det specifikke antal timer hver dag, og de forsvinder lige så snart dagen er omme og kommer aldrig igen.

Så du kan nok se, det er langt fra en guldrandet forretning jeg har gang i.

Men jeg elsker stadig at være freelance konsulent. De muligheder det giver (på trods) bytter jeg gerne for nogle lidt længere arbejdsdage.

Hvorfor det er vigtigt du tænker dig om

Når du køber konsulentydelser er det vigtigt at du ikke kun fokusere på pris (bevares det er et vigtigt parametre, men lad mig lige hurtigt gennemgå hvorfor)

Hvis du tager ovenstående regnestykke og sammenligner det med dem, der tager under 300 – 400 kr./t., vil jeg være alvorligt bange for – hvis jeg var dig -, at det resultat jeg forventer at opnå ville være gevaldigt i fare, og at du ikke får det du bliver lovet.

Du køber så at sige katten i sækken.

Eller for at bruge en håndværkerterm, så ville jeg være gevaldigt bange for håndværkersjusk.

 

Professionalisme og håndværk

 

Jeg kan (og vil heller ikke) konkurrere med den slags lave priser, eller puttes ned i den slags ‘kasser’ netop fordi, på trods af at være ekstrem billig (relativt til hvad jeg rent faktisk leverer af værdi til dig), rent faktisk også går op i min professionalisme og håndværk.

Du kan jo spørge dig selv, hvor mange af dem, der har tilbudt dig den pris, gør det samme? (går op i deres eget brand?)

Du kan fx. søge på online marketing konsulent, online marketing specialist, Google ads konsulent, Freelance digital marketing, digital markedsføring bureau eller digital marketing konsulent og hvis nogen af dem der har givet dig den pris har en højere organisk placering end mig, så syns jeg du skal vælge dem.

Jeg har det nemlig sådan, inden jeg implementerer noget som helst på en kundes hjemmeside, så prøver jeg det af først (ofte på min egen hjemmeside), for jeg tager min egen forretning (og brand) lige så seriøst som jeg tager mine kunders eget brand.

Jeg står, så at sige personligt på mål for det jeg laver – og har gjort  det siden 2009. Det er netop også derfor, at jeg tør udstede en tilfredshedsgaranti eller ingen faktura.

Hvor mange andre kan sige det samme.

 

Hvorfor er der binding?

Nej der er ingen binding og derfor heller ikke nogen uopsigelighedsperiode. Så du kan opsige samarbejdet, når du har lyst. 

Kan man købe et klippekort?

Ja det kan du tro. Jeg sælger klippekort på 20 timers til 11.900 kr. (ex. moms), hvilket giver dig muligheden for at købe et antal timer til en nedsat pris. Det kunne fx. være i forbindelse med support af hjemmesider (over en længere periode), tilbagevende opgaver eller projekter, hvor der hersker en usikkerhed omkring hvor ofte behovet for min hjælp opstår.

Et klippekort er altid forudbetalt, og I får altid en specifik vurdering fra opgave til opgave, så du får det meste ud af hvert klip.

Hvordan arbejder vi sammen?

Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid – eller ved interim-samarbejder.

Priser

“yder yderst kompetent rådgivning”

Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

Rikke Hellerup Madsen – Kommunikationsrådgiver hos PressConnect

Priser 02

“Michael har lavet et fremragende arbejde for mig”

I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

Thomas Grønnemark – Indkasttræner for Liverpool FC

Priser 000

“Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans

Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

Brian Møller – Kommunal Bestyrelsesmedlem

Priser

“færdighederne til at skabe holdbare resultater”

Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

Mads Z. Due – Strategic Director

Ring op