Vejen til
resultater
Sådan opbygger du en
kundecentreret virksomhed.
kunden i centrum og skabe resultater der giver vækst.
Om vækstguiden
Har du nogensinde tænkt over, hvordan du kan sætte din kunde i centrum for alt du gør?
Men hvor skal du starte, og hvordan kan du sikre, at din virksomhed implementerer de bedste strategier til at forstå dine kunder og forbedre deres oplevelse med dit brand?
Denne Vækstguide er din guide til at forstå, hvordan du kan blive kundecentreret i alt du laver og implementere de bedste strategier til at fastholde og tilfredsstille dine kunder.
Du vil lære om forskellige værktøjer, teknikker og analyser, der vil hjælpe dig med at opbygge kundeforhold og øge din virksomheds succes.
Fra kundeprofiler til købsadfærd, kunderejser, kundeloyalitet og kundetilfredshed, vil denne bog give dig alt det, du behøver at vide for at forstå dine kunder og deres behov bedre.
Du vil også lære om kunderejser og touchpoints og hvordan du kan forbedre kundeoplevelsen på tværs af disse punkter.
Og meget mere. Download Vækstguiden nu og kom i gang.
Kapitler
KUNDEANALYSE OG KUNDESEGMENTERING
KUNDEPROFILER OG PERSONAS
KØBSADFÆRD OG KØBEMOTIVER
KUNDEREJSEN OG TOUCHPOINTS
KUNDELOYALITET OG KUNDEFASTHOLDELSE
KUNDETILFREDSHED OG KUNDEOPLEVELSE
INTRODUKTION
KUNDEANALYSE OG KUNDESEGMENTERING
- Hvad er en kundeanalyse?
- Hvordan laver du en god kundeanalyse?
- Hvordan implementerer du din kundeanalyse?
- Hvordan måler du på din kundeanalyse?
- Hvad er kundesegmentering?
- B2B vs B2C Kundesegmentering
- Hvordan laver man en god strategi og plan for kundesegmentering?
- Hvordan laver man en implementeringsplan for en
- kundesegmentering?
- Hvordan måler man sin strategi for kundesegmentering?
- Hvordan gør man det nemt for sig selv at måle?
- Hvilke værktøjer kan man benytte sig af?
KUNDEPROFILER OG PERSONAS
- Hvad er en kundeprofil?
- Forskellen på en kundeprofil og en persona?
- Hvordan laver man en god kundeprofil?
- Hvad skal en analyse indeholde?
- Hvordan implementerer man sin kundeprofil?
- Hvordan måler man på sin kundeprofil?
KØBSADFÆRD OG KØBEMOTIVER
- Hvad er en persona?
- Hvad er en kundeprofil?
- Forskellen mellem en kundeprofil og en persona
- Formålet med persona
- Hvorfor er det vigtigt for brands at forstå?
- Hvorfor bruger man persona?
- Hvordan skriver man en persona?
- Hvad skal indgå i en persona?
- Udfordringer med personaer
- Skabelon til at bygge en persona
- Hvordan måler du på din persona?
- Hvilke købsadfærd er der?
- Hvilke købsadfærdstyper er der?
- Hvordan analyserer man købsadfærd?
- Hvad er et Købsmotiv?
- Hvad er det rationelle købsmotiv?
- Hvad kendetegner købsadfærden på producentmarkedet?
- Hvad kendetegner købsadfærden på konsumentmarkedet?
- Hvad er de væsentligste forskelle mellem B2C og B2B købsadfærd?
- Hvad er købemotiver?
- Hvad er de forskellige typer af købemotiver?
- Hvordan identificerer du købemotiver
- Implementering af købemotiver
KUNDEREJSEN OG TOUCHPOINTS
- Hvad er en kunderejse?
- Hvad er en analyse af kunderejsen ?
- Hvad er kunderejsemodellen?
- Hvordan bruges kunderejsemodellen?
- Hvad er en kunderejseskabelon
- Hvad er forskellen på den digitale kunderejse og den fysiske kunderejse?
- Hvordan laver du en god analyse af kunderejsen?
- Hvad skal en analyse af kunderejsen indeholde?
- Hvordan implementerer du din analyse af kunderejsen?
- Hvordan måler du på din analyse af kunderejsen?
- Hvad er en analyse af touchpoint?
- Hvordan laver man en god analyse af touchpoint?
- Hvordan implementerer man sin analyse af touchpoint?
- Hvordan måler man på sin analyse af touchpoint?
KUNDELOYALITET OG KUNDEFASTHOLDELSE
- Hvad er kundeloyalitet?
- Hvordan opnår du en god kundeloyalitet?
- Hvordan implementerer du din strategi for at øge kundeloyaliteten?
- Eksekvering på strategien
- Hvordan måler du din kundeloyalitet?
- Hvad er kundefastholdelse?
- Hvordan laver man en god strategi og plan for kundefastholdelses?
- Hvordan implementerer man sin strategi for kundefastholdelse?
- Hvordan måler man på sin strategi for kundefastholdelse?
KUNDETILFREDSHED OG KUNDEOPLEVELSE
- Hvad er kundetilfredshed?
- Hvordan laver man en god strategi og plan for kundetilfredshed?
- Hvordan implementerer man en strategi for kundefastholdelse?
- Hvordan måler man på sin strategi for kundefastholdelse?
- Hvad er kundeoplevelse?
- Traditionelle opfattelser af kundeoplevelse
- Nyere definitioner af kundeoplevelse i den digitale tidsalder
- Betydningen af kundeoplevelse
- Teknologi og kundeoplevelse
- Hvordan man laver en god kundeoplevelse?
- Hvordan implementeres forbedring af kundeoplevelsen
- Hvorfor er måling af kundeoplevelsen vigtigt?
- Hvad er en kundeundersøgelse?
- Hvordan laver man en god kundeundersøgelse?
- Hvordan implementerer man en kundeundersøgelse?
- Hvordan måler man på sin kundeundersøgelse?
- KPI’er for måling af kundeundersøgelser
- Nem måde at måle på kundeundersøgelser
TAK
Kapitler
Sider
Få vækstguiden nu
Få vækstguiden tilsendt ganske gratis.
Michael besidder stærke formidlingsevner og forretningssans. Vi føler os rigtig godt rustet, til selv at kunne løse de problemstillinger vi står over for inden for søgemaskineoptimering, efter det kursus han gav til vores marketingsafdeling. Michael var specielt god til, at formidle et budskab der kan være svært at forstå, hvis man ikke har beskæftiget sig med sådan et teknisk område førhen. Med andre ord, Michael kunne levere en teknisk viden i ”pixiebogs format”, så alle kan være med.
Kevin Gosney
I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.
Thomas Grønnemark
Indkasttræner
Liverpool FC
Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.
Rikke Hellerup Madsen –
Partner
ITCHY Copenhagen
Jeg har nu arbejdet med Michael på diverse projekter og kan sige, at Michael både er kreativ og velstruktureret i hans arbejdsprocess. Hvilket tillader at han er i stand til at bevare overblikket i situationer med højt tempo og krav til styring af mange informationer, opgaver og interessenter.
Han er i stand til at anvende sine kompetencer i en kommerciel kontekst, og brænder for at skabe solide skalerbare resultater.
Som person er han udadvendt, proaktiv med naturlig lyst til hele tiden at lære nye ting. Samtidig drevet af et målrettet og resultatorienteret mindset, med en høj grad af passion for at opnå succes med dine opgaver.
Det er derfor en fornøjelse for mig at kunne anbefale Michael.
Nikolas Hecht Rigas
Advokat
Advokat Suhr
Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.
Mads Z. Due
Strategisk Markedschef
JMF