MARKETINGSTRATEGI

For vækst

Alt en direktør skal vide for at skabe
vækst med marketing

85 siders gratis Vækstguide der hjælper dig med at lave en effektiv
marketingstrategi, som vækster din bundlinje.

vækstguide marketingstrategi for vækst

Om vækstguiden

At skabe og implementere en effektiv marketingstrategi er en afgørende faktor for vækst og succes i enhver virksomhed.

Som direktør, ejerleder eller stifter af en virksomhed, kan det dog være udfordrende at vide, hvor man skal starte, og hvad man skal overveje.

Den gode nyhed er, at denne vækstguide er skræddersyet til netop denne udfordring.

Her vil du finde alt, hvad du behøver at vide om at udvikle en strategi, der vil hjælpe din virksomhed med at vokse og trives i den konkurrenceprægede forretningsverden.

Jeg vil guide dig fra strategi til evaluering af dine resultater. Du vil lære om A/B splittest, budgettering, og analyse af omkostninger for at opnå de bedste resultater.

Jeg vil også se på opbygning af det rette marketingteam og valg af de vigtigste Key Performance Indicators. Lad os komme i gang med at øge væksten i din virksomhed!

0. INTRODUKTION

1. MARKETINGSTRATEGI

  • Hvad er en Marketingstrategi?
  • Hvad indeholder en marketingstrategi?
  • Faktorer der gør en marketingstrategi vellykket
  • Hvordan implementerer du en marketingstrategi?
  • Hvordan måler man på sin marketingstrategi?
  • Hvad er fordele ved at have en marketingstrategi?
  • Hvad er ulemper ved at have en marketingstrategi?

2. MARKETINGPLAN

  • Hvad er en marketingplan?
  • Hvad er formålet med en marketingplan
  • Hvad skal en marketingplan indeholde?
  • Hvad er de vigtigste trin i marketingplanen?
  • Hvor ofte bør en marketingplan opdateres?
  • Hvad er nogle almindelige fejl når man laver en marketingplan?
  • Hvordan måler du på din marketingplan?

3. A/B SPLITTEST

  • Hvad er a/b splittest?
  • Hvordan laver du en god a/b splittest?
  • Hvordan implementerer du din a/b splittest?
  • Hvordan måler du din a/b splittest?

4. MARKETINGBUDGET

  • Hvad er et marketingbudget
  • Hvorfor er det vigtigt at have et marketingbudget?
  • Hvordan vælger man det rigtige marketingbudget?
  • Hvor mange penge skal man bruge på markedsføring?
  • Hvad er 70/30-reglen i markedsføring?
  • Hvilke faktorer påvirker marketingbudgettet?
  • Hvornår bør man justere på sit marketingbudget?
  • Hvad er konsekvensen af ikke at have et marketingbudget?
  • Hvad er den mest profitable markedsføring?

5. MARKETINGOMKOSTNINGER

  • Hvad er markedsføringsomkostninger?
  • Hvordan kan man forbedre marketingomkostninger?
  • Er markedsføringsomkostninger variable?
  • Er markedsføringsomkostninger en kapacitetsomkostning?
  • Hvordan finder man markedsføringsbidraget?

6. MARKETINGTEAM

  • Hvordan rekrutterer du de rette marketing profiler?
  • De rigtige færdigheder og værktøjer
  • Hvordan skaber du en inkluderende og divers kultur?
  • Hvad er et godt marketingteam?
  • Hvordan måler man på sit marketing team?
  • Hvordan sikrer du at teamet har de rigtige færdigheder og værktøjer?

7. KEY PERFORMANCE INDICATORS

  • Hvad er de mest vigtige KPI’er i markedsføring?
  • Hvordan sætter man relevante KPI`er?
  • Hvad er SMART KPI’er?
  • Hvordan måler man KPI?
  • Hvad er en KPI rapport?
  • Hvordan laver man en relevant KPI rapport?

Kapitler

Sider

Få vækstguide nu

Få vækstguiden tilsendt ganske gratis.

Din tilmelding kunne ikke gemmes. Prøv igen.
Mange tak! Du vil nu modtage vækstguiden.

Hvad siger kunderne?

"Michael besidder stærke formidlingsevner og forretningssans ..."

Michael besidder stærke formidlingsevner og forretningssans. Vi føler os rigtig godt rustet, til selv at kunne løse de problemstillinger vi står over for inden for søgemaskineoptimering, efter det kursus han gav til vores marketingsafdeling. Michael var specielt god til, at formidle et budskab der kan være svært at forstå, hvis man ikke har beskæftiget sig med sådan et teknisk område førhen. Med andre ord, Michael kunne levere en teknisk viden i ”pixiebogs format”, så alle kan være med.

Kevin Gosney

"Michael har stærke analytiske evner og forretningssans ..."

"Michael har stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi."

 

Brian Møller

Direktør

Rødovre Mighty Bulls

"... Yder yderst kompetent rådgivning ..."

Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google's algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

 

Rikke Hellerup Madsen -

Partner

ITCHY Copenhagen

".. Brænder for at skabe solide skalerbare resultater. ..."

Jeg har nu arbejdet med Michael på diverse projekter og kan sige, at Michael både er kreativ og velstruktureret i hans arbejdsprocess. Hvilket tillader at han er i stand til at bevare overblikket i situationer med højt tempo og krav til styring af mange informationer, opgaver og interessenter.

Han er i stand til at anvende sine kompetencer i en kommerciel kontekst, og brænder for at skabe solide skalerbare resultater.

Som person er han udadvendt, proaktiv med naturlig lyst til hele tiden at lære nye ting. Samtidig drevet af et målrettet og resultatorienteret mindset, med en høj grad af passion for at opnå succes med dine opgaver.

Det er derfor en fornøjelse for mig at kunne anbefale Michael.

 

Nikolas Hecht Rigas

Advokat

Advokat Suhr

"Michael har lavet et fremragende arbejde for mig"

I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

 

 Thomas Grønnemark

Indkasttræner

Liverpool FC

"... færdighederne til at skabe holdbare resultater ..."

Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

Mads Z. Due

Strategisk Markedschef

JMF

WordPress Cookie-meddelelse fra Real Cookie Banner