Få hjælp til
vækst med SEO optimering

Accelerer din organiske vækst og opfyld dine forretningsmål med SEO. 

Jeg har lavet SEO arbejde siden 2009 og kan hjælpe jer med at få udarbejdet den mest optimale søgemaskineoptimering.

Jeg hjælper jer med at få skabt et robust fundament, en skalerbar handlingsplan og effektiv eksekvering, så I kan arbejde succesfuldt med det mange år frem.

Jeg hjælper jer med, at;

  • skabe en robust langsigtet strategi
  • vækste jeres hjemmesides placeringer i Google,
  • skabe en skalerbar content marketing plan der udnytter jeres kunders data
  • vækste bundlinjen

Bliv kontaktet

Fortæl om dine udfordringer og få en gratis uforpligtende samtale og analyse af, hvordan I arbejder bedst muligt med SEO fremadrettet.

Teknisk

Få vished om søgemaskinernes crawlere kan forstå og indeksere din hjemmeside korrekt. Her er hastigheden, sikkerhed, og arkitekturen helt centralt.

Læs mere

Indhold

Jeg hjælper jer med, at optimere på det indhold I allerede har og med at få skabt nyt, så det tilgodeser målgruppens søgeadfærd og den hensigt de kommer med.

Læs mere

Linkbuilding

Få knækket koden til, hvordan du opbygger en god naturlig link profil, gennem produktion af indhold, outreach kampagner, PR og brandbuilding.

Læs om hvordan

Michael Rurup Andersen

Lavet SEO
arbejde siden 2009

Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009 og er jeg specialiseret i at anvende mine kompetencer i spændingsfeltet mellem IT, markedsføring, salg, web analytics data og automatisering. 

Jeg vil gå aktivt ind, og integrere mig i jeres team, og være den katalysator I har brug for, for at I succesfuldt får tænkt SEO ind i arbejdet med IT, markedsføring, salg, big data og automatisering.

Jeg lærer jer, hvordan I anvender solide holdbarhedstestet søgemaskneoptimerings-tekniker, så jeres hjemmeside er robust nok til at klare, alle fremtidige Google algoritme-opdateringer.

I får derfor

  • vejledning tilpasset jeres udfordringer
  • tæt personlig dialog
  • uvildig relevant rådgivning.

    INGEN BINDING

    Uanset hvor mange timer du køber er der ingen bindingsperioder. Du undgår derfor, at være bundet til en aftale, som ikke opfylder dine behov eller hvor kemien ikke er tilstede.

    INGEN PAKKELØSNINGER

    Et samarbejde er ikke bygget ud fra pakkeløsninger eller forvirrende abonnementstilbud. Når jeg samarbejder med virksomheder stiller jeg mit fulde kompetencesæt og netværk tilrådighed, og tilpasser derfor mine timer til at løse de opgaver der har højest prioritet og giver mest værdi.

    TILFREDSHEDSGARANTI

    Få de første 7 timer til 595 kr. (ex. moms), er du ikke tilfreds med samarbejdet, får du timerne gratis. På den måde kan du prøve samarbejdet af uden forpligtelser eller bindinger.

    SIKKERHEDSLINJE

    Et længerevarende samarbejde er det altid inklusive gratis telefonsupport. Uanset din situation, kan du altid gratis ringe til mig, og jeg vil stå klar med hjælp, sparring og rådgivning.

    Søgemaskineoptimering
    i CMS

    Jeg har bred erfaring med at lave SEO i en lang række CMS’er (content management system). Hver af disse har deres egne svagheder, som alle er med til at fratrække værdi unødigt.

    Er din hjemmeside bygget i nogle af disse CMS’er, eller ønsker du at bygge din hjemmeside i et af disse, så kan jeg hjælpe dig med at få skabt det mest optimale grundlag.

    Jeg hjælper dig med:

    • WordPress
    • Woocommerce
    • Magento
    • Shopify
    • Prestashop
    • Umbraco

     

    Wordpress
    Shopify
    Woocommerce
    Magento
    Prestashop
    Umbraco
    Storbrittanien flag Union Jack
    Tyskland flag
    USA flag Stars and Stripes
    Dannebrog Danmark flag
    Holland flag
    Tjekkiet flag

    International
    SEO

    Undgå hovedpiner forbundet med international SEO, ved at få tænket og bygget de rigtige processer ind fra start af.

    Ved at tage hånd om det allerede i opløbet, sparer du en masse tid og penge, og kan på den måde gå i krig med det samme.

    Lad os sammen tage en samtale om, hvordan du udruster din forretning til at tage kampen op på et internationalt marked.

    Jeg har lavet SEO for virksomheder i

    • Danmark
    • Storbrittanien
    • Holland
    • Tyskland
    • Tjekkiet
    • USA

    Lokal optimering

    At være tilstede lokalt når dine kunder søger er kritisk. Søgninger med stedangivelse i er ofte forbundet med personer, der er klar til at gennemføre en transaktionel handling eller er kommercielt søgende.

    Det betyder, at brugere der foretager disse søgninger er klar til at købe eller forhøre sig om et potentielt køb.

    Det er derfor kritisk at være synlig på disse søgninger, da der er tale om brugere der har et direkte behov eller vil foretage en handling, der kan være med til at skabe vækst for din virksomhed.

    Jeg hjælper dig, med at udnytte alle de muligheder din virksomhed har for at være tilstede på disse søgning. Du får derfor et komplet overblik og bliver klar til at tage kampen om om kunderne lokalt.

    Det hele starter med, at du tager kontakt til mig, eller udfylder dine kontaktoplysninger, så skal jeg nok sørge for at fange dig.

       

      lokal SEO
      SEO konsulent bliver filmet

      Organisk vækst
      gennem YouTube

      Brug YouTube som katalysator til organisk vækst, og det er uanset om du selv skaber indhold eller aktiverer dit brandsøkomiljø, for at sætte gang i relevante influencers.

      Lige man kan lave SEO på en hjemmeside, kan der også laves SEO på en YouTube kanal og dennes videoindhold.

      Start dialogen i dag, og lad os få en samtale omkring hvordan du får mere værdi ud af jeres YouTube-indhold.

         

        SEO 02

        “Michael har lavet et fremragende arbejde for mig”

        I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

        Thomas Grønnemark – Indkasttræner, throwin.dk

        SEO 000

        “Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans

        Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

        Brian Møller – Kommunal Bestyrelsesmedlem

        SEO

        “yder yderst kompetent rådgivning”

        Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

        Rikke Hellerup Madsen – Kommunikationsrådgiver hos PressConnect

        SEO

        “færdighederne til at skabe holdbare resultater”

        Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

        Mads Z. Due – Strategic Director

        Din personlige SEO konsulent

        Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009, hvor jeg har løst opgaver for nogle af de største europæiske brands, men også den lille forretningsdrivende på gaden.

        Jeg har derfor befundet mig i roller, hvor jeg som ekstern konsulent, fik en intern rolle, hvor jeg skulle koordinere og projektlede interne ressource og samarbejde med eksterne bureauer.

        Derfor har jeg nu en masse værktøjer med i rugsækken, der tillader at jeg kan arbejde som jeres interne inhouse SEO bureau. På den måde sikrer I, at I har hele kontrollen med strategi, handlingsplan og processer, hvilket tillader at I kan skalere og vækste i et uset tempo.

        Jeg hjælper jer med, med at vinde i søgemaskinerne gennem:

        • On-Page
        • Tekniske analyser og forbedringer
        • Linkbuilding
        • Content marketing (copywriting)
        • Organisk vækst på YouTube
        • Google Analytics
        • Konverteringsoptimering

        Med en holistisk tilgang sikrer jeg at ovenstående står i smukt samspil med alle jeres digital marketing aktiviteter.

        I kan også benytte mine kompetencer i forbindelse med kursus, foredrag eller rådgivning.

        En driftsikker strategi
        skaber holdbare resultater

        Intet bør gøres ud fra mavefornemmelser og tilfældigheder, det gælder også arbejdet med din SEO optimering.

        Det gode arbejde starter med at nå til bunds i din nuværende situation, og lave en plan for, hvad der skal til for at accelerere jeres organiske vækst i søgeresultaterne – og populært sagt, få plukket de lavt hængende frugter først.

        Måden jeg arbejder på er derfor dybt forankret i Big Data – dine interne datasæt, kombineret eksterne datasæt – hentet fra søgemaskiner som fx. Google og BIng.

        Jeg benytter derfor en række værktøjer til at gå i dybden med søgeordsanalyser, søgefraser, søgeordsplacering, samt kalkulerer din sværhedsgrad (relativt til hver af søgeordene) og hvor du hurtigst kan opnå resultater, der vækster din forretning.

        På den måde sikres det at I opnå større synlighed og placeringer i søgemaskinernes søgeresultater, som vil lede til at I vækster organisk og der skabes en øget merværdi på bundlinjen. Alt sammen ved at I får højere placeringer på jeres målgruppes søgninger.

        På den måde sikrer jeg, at du får holdbare resultater og en online platform, der fortsat tjener penge til dig, efter mit arbejde er overstået.

        Ofte stillede spørgsmål

        Hvordan vil du forbedre vores placeringer?

        Før jeg går i gang er det vigtigt at du ved at ikke alle websites, hjemmesider, webshops eller brugerportaler er skabt lige. Der findes derfor ikke en one-size-fits-all model.

        Så for at forbedre dine placeringer i søgeresultaterne er det nødvendigt, at foretage en analyse, som sætter os i stand til at arbejde målrettet med at skabe resultater på den korte bane (plukke de lavt hængende frugter om man vil), samtidig med at vi bygger et fundament, der også sikrer vi når de fremtidige mål.

        Der er kortsagt tre områder som der skal optimeres på, for at skabe resultater med søgemaskineoptimering. Disse er;

        1. Den tekniske
        2. On-Page
        3. Offsite 

        Den tekniske er kendetegnet ved at informationsarkitekturen og selve koden jeres online platform forbedres.

        On-Page arbejdes der med brugeroplevelsen og fokuseres på at den hensigt som brugeren har. Hvilket betyder, at der arbejdes med, at det indhold brugeren mødes af hænger sammen med den hensigt brugeren ønsker at opfylde.

        Offsite arbejdes der med at bygge en solid bæredygtig content marketing plan op, som er med til at skabe de nødvendige links, der sikrer at jeres brand positionerer sig som ledende i jeres branche.

        Hvordan dokumenter du ændringer du lavet på vores site?

        Dokumentation er enormt vigtigt i et samarbejde. Det er en af hjørnestenene til, at du kan holde overblikket over hvad der er sket og hvornår. For at vores samarbejde ikke drukner i administrative pligter, er det nødvendigt at forstå, at ændringer der foretages har forskellig risiko-profil.

        Typisk vil der være tale om, at jeg indgår i en tæt dialog med jeres CTO, CMO, head of marketing eller udviklingsteam. På den led sikrer vi at alt sker efter bogen og vi får lancheret optimeringerne hurtigt og effektivt.

        Høj risiko

        Høj risiko ændringer, forbundet med arbejdet, er, når der ændres og optimeres i selve koden. Hvilket oftest sker i forbindelse med teknisk optimering. Derfor opretter jeg altid et demo/test-miljø, hvor vi laver de nødvendige ændringer og tester dem. Herefter lancheres de til live-miljøet.

        På den led er alting testet og dobbelt tjekket, så vi er sikker på at det virker efter hensigten.

        Lav risiko

        Lav risiko er, når vi optimerer på OnPage faktorer, fx. ved at skrive nye tekster, optimering af brugeroplevelsen eller optimerer på meta-tags som fx. <title>. Disse ændringer er ufarlige, og kan gøre direkte på live siden. Det kan dog være nødvendigt at gøre det på demo/test-miljøet.

        Alt godkendes først!

        Uanset hvordan vi griber det an, så fremlægges og godkendes alt først af jer uanset hvad!

        Følger du Googles Webmaster Guidelines?

        Jeg følger til hver en tid Googles Webmaster Guidelines, når jeg samarbejder med mine kunder. På den led sikrer jeg, at de resultater jeg skaber er bæredygtige og kan modstå de mange algoritme opdateringer Google dagligt laver (ifølge Google selv).

        Derudover holder jeg altid et vågent øje på de guidelines som Googles Quality Raters kommer med løbende hvert eneste år.

         

        Hvilke tools bruger du?

        Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mit arsenal af tools holder jeg “hemmeligt” indtil et samarbejde påbegyndes. Overordnet set er der dog tale om de bedste på markedet, samt Googles egen suite af værktøjer, herunder Search Console, Analytics og Data studio.

        De værktøjer jeg bruger, kan deles op i 4 forskellige kategorier:

        1. Rapporteringsværktøjer, fx. til måling af placeringer i søgeresultaterne og til afrapportering til kunder.
        2. Linkbuilding værktøjer, fx. til at analysere konkurrenternes links og hvilke værdi og tema specifikke links har.
        3. Værktøjer til teknisk analyse, fx. til at dykke dybt ned i koden og finde muligheder og fikse svagheder.
        4. Research værktøjer, til at producere optimale linkbuilding og content marketing kampagner.
        Hvor ofte modtager jeg rapporter?

        Intervallet mellem at modtage dialogbaserede rapporter på KPI’er og resultater, sker måned til måned, typisk i slutningen. Ændringer forbundet med teknisk platform og de større ændringer afrapporteres som de sker.

        Du får:

        • Et dashbord du altid kan åbne og se udvikling i.
        • Dialog baseret rapportering hver måned.
        • Realtime rapportering når der sker større ændinger.
        • Annonteringer i Google Analytics.

        BEMÆRK! Har du brug for mere, eller andre intervaller, så aftaler vi det løbende i forbindelse med samarbejdet.

        Hvordan kommer vi kontakt med dig?

        Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

        Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

        Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

        På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid.

         

        Markedsfolks anstrengelser for at få del i en global økonomisk opvækst bliver mere præcise,
        relevante og hurtigere takket være mulighederne ved maskinlæring.

        De bedste markedsfolk bruger maskinlæring til bedre at kunne forstå, forudsige og handle på de
        problemer deres kunder har, hurtigere og mere præcist end deres konkurrenter.

        At kende til den bedste måde at lave engagerende indhold som skaber glæde hos jeres kunder, og
        at lave undersøgelser for at opbygge succesfulde strategier er bare et par af de essentielle
        områder hvor maskinlæring er i gang med at ændre hele marketingindustrien.

        Maskinlæring tager automatisering af marketing til nye højder af præcision og hastighed.
        Her kommer 10 måder hvorpå maskinlæring vil have en effekt på nutidens, og fremtidens,
        marketing.

        Men først, hvad er maskinlæring?

        Maskinlæring er et felt inden for computer videnskab som forsøger at forudsige, analysere og
        automatisere mønstergenkendelse i data.

        Sagt på en anden måde, maskinlæring bruger algoritmer til at finde mønstre i store mængder data
        som mennesker ikke kan se, og så analysere de mønstre for at finde frem til den bedste måde at
        gøre brug af de data.

        Der er fire typer af maskinlærings algoritmer: Læring under opsyn, læring uden opsyn, læring
        delvis under opsyn, og forstærket læring.

        Læring under opsyn er en type af maskinlæring, hvor et program bliver trænet via et
        foruddefineret datasæt. Baseret på den data kan programmet så komme frem til præcise
        resultater når det får ny data at arbejde med.

        Et program under opsyn vil f.eks. lære at genkende dyr efter at være blevet trænet i et datasæt af
        billeder af dyr, hvor dyrene er blevet beskrevet præcist med arten og nogle genkendelige træk.

        Læring uden opsyn er det direkte modsatte. Her bliver programmet ikke trænet i et allerede
        defineret datasæt. Programmet bliver bare fodret med data, og vil automatisk finde frem til
        mønstre og relationer i datasættene.

        En læringsalgoritme delvist under opsyn bliver trænet i en kombination af både et foruddefineret
        datasæt, og ny data. Dette virker ofte til at forbedre de dele, som ofte fejler ved de to foregående
        algoritmer.

        Forstærket læring, eller Reinforcement Learning på engelsk (RL), er en maskinlæringsteknik som
        lader et program lære i et interaktivt miljø ved at prøve sig frem, og gøre brug af resultaterne fra
        sine egne handlinger og oplevelser.

        Disse typer af maskinlæring har alle specifikke brug i marketingsverdenen. For eksempel tillader
        læring under opsyn markedsfolk til at optimere forskellige aspekter af kundeoplevelsen, imens
        læring uden opsyn lader markedsfolk optimere deres data angående kunde engagement.

        Lad os nu kigge på måder, hvor på maskinlæring vil ændre fremtidens marketing.

        Optimering af frekvensen af meddelelser

        Et af de helt store spørgsmål er, hvor mange beskeder man må sende ud til brugerne, uden at
        risikere at mange melder sig fra at modtage beskederne, og uden at få en lavere
        konverteringsrate.

        Kundernes opførsel ændres konstant, hvilket betyder at ikke to kunder er ens. Så ved at analysere
        og kategorisere kunderne for at kunne sende dem beskeder målrettet dem, vil hjælpe markedsfolk
        med at arbejde med disse forskelle.

        Takket være maskinlæring kan markedsfolk nu lettere kategorisere og analysere kundeadfærds
        data for at få mere indsigt. Den indsigt vil derefter kunne hjælpe med at præcisere indholdet som
        sendes til forskellige kunder, baseret på deres individuelle karakteristika og adfærd.

        I stedet for at sende beskeder baseret på et enkelt eksempel af tidligere adfærd, analyserer
        programmerne konstant data og indsigter, og personaliserer meddelelserne, uden at markedsfolk
        skal holde sig konstant opdateret med deres kunders adfærd.

        Maskinlæringsværktøjer revolutionerer også marketing med e-mail. Det hjælper markedsfolk til
        hurtigt at finde frem til det indhold, som bedst vil kunne føre til konversion for hver individuelle
        kunde. Derudover assisterer det med automatiserede nyhedsbreve, streamliner indholdet og
        sender indhold ud som er skabt til den enkelte.

        Fremtidens maskinlæring vil hjælpe med at løse de to problemer omhandlende manglende
        ressourcer i optimeringsfasen, og personaliserings skalerbarhed.

        Content marketing/ Brugergenereret indhold

        Nutidens kunder hungrer efter godt indhold som kan hjælpe dem med at tage informerede
        beslutninger. De er mindre modtagelige overfor traditionelle marketingsmetoder, og derfor har
        markedsfolk de sidste år ændret fokus til content marketing.

        Content marketing betyder meget, en god strategi indenfor content marketing kan føre til
        indbringende kundehandlinger.

        En undersøgelse lavet af Roper har vist, at 80% af beslutningstagere i handelshensigter foretrækker at få deres informationer omkring et muligt køb fra artikler i stedet for reklamer. 70% siger at den type indhold får dem til at føle sig tættere på brandet, imens 60% siger at indholdet hjælper dem til at være bedre informeret i købssituationer.

        Der findes utrolig meget indhold rundt omkring i det digitale landskab. Det har gjort det sværere
        for markedsfolk at nå deres kunder, som selvfølgelig har en negativ effekt på kundeengagementet.
        Samtidig stoler kunderne mindre på de traditionelle marketing salgstricks.

        De kigger i stedet på deres venner, jævnaldrende, og på andres anmeldelser for at finde ud af, om
        et brand eller produkt er det rette for netop dem. Dette er også konklusionen i en rapport fra
        Consumerist, som nævner at næsten 70% af forbrugere læner sig op af online anmeldelser før de
        gør et køb.

        Det er ikke så underligt at bruger-genereret indhold er blevet en værdifuld markedsføringstaktik
        for millioner af brands.

        Data har vist hvordan brugergenereret indhold kan øge tilliden til et brand, og styre marketing.
        63% af voksne i USA taler eller poster om produkter og services online, imens 81% læser hvad
        andre folk har lagt op omkring de produkter, hvilket gør såkaldt optjent indhold en af de mest
        indflydelsesrige former for indhold i dag.

        Præcis derfor er marketingsfolk langsomt begyndt at integrere kampagner med brugergenereret
        indhold i deres content marketing strategi.

        Denne procces kan gøres automatisk med maskinlærings værktøjer, som nemt vil kunne øge salg
        og arbejdseffektivitet, opbygge tillid hos kunden, og styrket brandets forhold til kunderne.

        Takket være maskinlæring og AI (kunstig intelligens) ændres landskabet for både almindeligt
        indhold og brugergenereret indhold i marketingsverdenen, men fremtiden er samtidig meget lys
        for marketingsfolk.

        Dette er fordi maskinlæring vil hjælpe markedsfolk med at være mere proaktive når det kommer
        til at tage kontakt til kunderne, da deres indhold vil være mere relevant.

        Derudover vil det give et boost til brandet, ved at tilbyde hyper-personligt indhold til kunderne,
        hurtigt og præcist.

        Programmatisk visning

        Programmatisk marketing er en automatiseret metode, hvor brands køber annoncepladser, og
        vælger hvilket publikum de vil have til at se annoncen.

        Maskinlæringens effekt på programmatisk marketing har gjort markedsfolk i stand til at
        identificere nogle klare kundegrupper, og derved kun målrette deres annoncer så det vil give
        genlyd.

        Med hjælp fra maskinlæring ved brands nu, præcist hvem deres kunder er, og hvad der er
        spændende for dem, hvilket gør dem i stand til at imødekomme kundernes ønsker, og derved
        overgå deres forventninger hver gang.

        Ved at bruge maskinlæringsværktøjer, vil programmatisk reklame ramme det korrekte publikum
        på det rette tidspunkt og det rette sted, og maximere investeringsafkastet samt føre til leads
        (kundeemner) af højere kvalitet.

        Derudover kan det hjælpe med at identificere hvor leads af lav kvalitet kommer fra, og justere
        hvor fokus skal lægges, for at undgå falsk traffik.

        Google Ads Script

        For mange markedsfolk kan det at analysere Google AdWords data være meget skræmmende,
        tidskrævende og forudindtaget. Google Ads scripts er en måde at programmatisk kontrollere jeres
        Google Ads data ved hjælp af simpel JavaScript i et browser-baseret udviklingsmiljø.

        Det vil sige, ved at bruge et script med hjælp fra maskinlæring kan I automatisere typiske
        procedurer eller interaktioner med data udefra. Google har en række af maskinlæringsværktøjer,
        bl.a. Responsive Search Ads, google local campaign, og google smart shopping campaign som alle
        sigter efter at hjælpe markedsfolk til at skabe mere effektive annoncer.

        Et af værktøjerne er Responsive Search Ads som bruger et reklameformat baseret på maskinlæring
        som blander, sammensætter og optimerer kreative aktiver i realtid for at vise den bedst mulige
        reklame for hver søgning.

        Takket være maskinlæring og AI, vil forbrugernes præferencer bliver tilset som aldrig før. Brands
        vil have adgang til deres kunders fremtidige behov og ønsker, i stedet for at læne sig op af
        reklamer for behov der måske allerede er blevet opfyldt.

        Forudsigende analyser

        Forudsigende analyser handler om at bruge data og maskinlæringstekniker til at forudse
        mulighederne for forskellige fremtidige resultater. Det går efter at komme udover hvad som er
        sket, og komme med det bedst mulige bud på hvad der vil ske i fremtiden.
        Dette vil hjælpe til at løse problemerne vi har med den store mængde af ustruktureret data som
        går ind og ud af den digitale sfære, som jeres firma indkapsler.
        Markedsfolk bruger nu fuldt ud maskinlæring for at iterativt at blive klogere, og lære at genkende
        mønstre ud fra data.
        Dette lader dem nemt finde skjult indsigt som kan forudsige fremtidige begivenheder ved brug af
        forskellige varianter af forudsigende analyse tekniker.
        Maskinlæringens effekt på forudsigende analyser vil forøge et brands produktivitet, reducere
        omkostninger, forbedre operationer, hjælpe med at genkende bedrageri og optimere
        marketingskampagner.

        Kundechurn

        For ethvert brand er det at vinde kunder en ting, men at holde fast i dem og få succes med at
        engagere med dem over længere tid kan være ret svært.
        Kundechurn er mængden af kunder som stopper samarbejdet med jeres brand over en periode.
        Dette er en af de største udfordringer for mange brands.
        I stedet for at læne sig op ad dyre og tidskrævende taktikker for at minimere kundechurn, kigger
        markedsfolk på maskinlæring for at løse dette problem
        Hemmeligheden bag måden at maskinlæringen griber tingene an ligger i dens forudseende natur.
        Jo hurtigere du kan forudse kundechurn, jo hurtigere kan du forhindre det.
        Med maskinlæringens modeller for indgriben, kan markedsfolk kigge på hvordan graden af
        indgriben kunne have en effekt på kundechurn og på kundens værdi i hele levetiden.
        Computer vision
        Ligesom mennesker bruger deres øjne og hjerneceller til visuelt at sanse verdenen omkring os,
        ligesådan gør computere. Computer vision er computerens evne til at se, identificere og
        processere billeder på samme måder som mennesker gør med synet.
        Væksten indenfor computer vision i de sidste år har været utrolig, og gjort spændende kapaciteter
        mulige indenfor marketing. Ifølge Tractica vil det globale marked for hardware og software som
        arbejder med computer vision stige fra $6,6 milliarder i 2015 til $48,6 milliarder årligt i 2022.
        Denne teknologi bruger maskinlæring og AI til at skanne billeder, og genkende og forstå det
        præcise indhold i billedet.
        Det er for eksempel det der foregår, når Facebook genkender din ven i et af dine fotos og spørger
        om du vil tagge ham eller hende.
        På samme måde bruger Snapchat og Instagram computer vision til at genkende bestemme dele af
        ansigtet som øjne, læber og kæbe, og bruger derefter augmented reality (AR) til at transformere
        ansigtet i realtid.
        Denne teknologi kan hjælpe brands med at identificere hvornår brands bliver nævnt, hvad der har
        en visuel effekt, produktproblemer, og kan endda spore sponsor ROI. Det hjælper også kunder
        med at finde produkter baseret på deres egne visuelle kendetegn.
        This technology helps brands by discovering and identifying when brand names are mentioned,
        visual influencers, product issues and even track sponsorship ROI. It also helps customers discover
        product based on visual traits.
        Indtil for nyligt, har det været umuligt for computere at genkende og forstå billeder. Med hjælp fra
        maskinlæring kan computere ikke bare identificere f.eks. en bil i et billede, men også hvilken
        model det er.
        Sagt på en anden måde, markedsfolk har nu muligheden for at bruge særlige billede kontekster til
        at målrette deres annoncer. For eksempel er GumGum et brand som kan vise annoncer henover
        billeder, ved at identificere hvad der er på billedet, og derved vise en relevant annonce ovenpå.

        Envision.ai, som er baseret i Montreal, arbejder på applikationer som kan gennemse utallige
        variationer af billeder og video, og matche det rette stykke medie med den rette bruger på det
        rigtige tidspunkt.
        Derudover vil annoncer i fremtiden indsamle data omkring opmærksomhed og reaktioner gennem
        computer vision, for at hjælpe til at bestemme, hvilken annonce som skal vises som den næste,
        eller hvilke dele af annoncerne som burde ændres.

        Segmenteret sammenligning
        Segmenteret sammenligning er processen hvor kunder eller besøgende bliver delt op efter
        placering, demografi, mangler, ønsker, krav, adfærd osv.
        Brands opdeler kunder for fuldt at forstå hvad de kan lide, styre forholdet med dem, forbedre
        deres tilbud af produkter og services, og for at vurdere risici. Til gengæld kan det være meget
        svært at sammenligne præstationen af et kundesegment med et andet.
        Med maskinlæringens værktøjer til segmenteret sammenlign, har man uovertruffen kapacitet til at
        få indsigt i kundesegmenter.
        Værktøjet udfører automatisk analyse på ethvert metrik for at afsløre de vigtigste karakteristika af
        målgruppen som styrer brandets nøgleindikatorer.
        Maskinlærings segmenteret sammenligningsmodeller er et effektivt værktøj når man skal
        prioritere udviklingen af nye produkter og services. Det hjælper også til at prioritere
        marketingskanaler og beskeder, og giver mulighed for at nå og engagere med hvert segment.
        Succesfuld
        Machine learning customer segmentation models are a very effective tool in prioritizing
        development of new products and services. It also helps to prioritize marketing channels,
        messages and offers to reach and engage each segment. Successful kunde segmentering er et
        essentielt værktøj for fremtidens marketing.
        Sentiment Analysis
        Teknologien bag sentiment analysis (analyse af synspunkter) involverer forarbejdningen af
        naturligt sprog, og giver en score til positive, negative og neutral tekst, og maskinlæring arbejder
        så med denne data for at komme frem til relevante trends i fremtiden.
        Ethvert brand som leder efter en høj rate af kundebevaring må implementere automatiseret sentiment
        analysis. Dette er fordi, værktøjet automatisk finder frem til den følelsesmæssige tone for at kunne
        vurdere, hvordan kunden har det med brandet, og hjælper til at finde ud af, hvilke funktioner kunderne
        synes er positive, og hvilke de synes er negative.
        Da sentiment analysis baserer resultaterne på faktorer der er fundamentalt menneskelige, står det til at
        bliver en nøglefaktor i mange forretningsbeslutninger i fremtiden.
        Når man kigger ud i fremtiden, står det klart at her er en mulighed for ægte demokrati, hvor vi kan udnytte
        visdommen af det samlede publikum, i stedet for at læne os op ad nogle få såkaldte ”eksperter”.

        En fremtid hvor enhver mening tæller, og enhver følelse har en effekt på beslutninger som skal tages.
        Konklusion
        Dagene hvor menneskelig arbejdskraft var at foretrække frem for maskinerne er ovre. Grunden
        dengang var at maskinerne var mindre præcise end mennesker.
        Men det hører fortiden til. Med maskinlæringens indtog står maskinerne til at være mere
        brugbare end mennesker i markedsføringsverdenen.
        Lige nu kan maskinlæring hjælpe brands med at øge deres produktivitet, reducere omkostninger,
        ændre på kundeengagement, og tilbyde mere og mere relevante kundeoplevelser.
        Herover har vi kun præsenteret 10 måder hvorpå maskinlæring vil have en effekt på fremtidens
        marketing og forbedre kundeoplevelsen.
        I fremtiden vil maskinlæring hjælpe til at skabe sofistikerede, målrettede, og endda hyper-
        personlige marketingstrategier.

        Ring op