Vælg en side

Få hjælp til
vækst med SEO optimering

Accelerer din organiske vækst og opfyld dine forretningsmål med SEO. 

Jeg har lavet SEO arbejde siden 2009 og kan hjælpe jer med at få udarbejdet den mest optimale søgemaskineoptimering.

Jeg hjælper jer med at få skabt et robust fundament, en skalerbar handlingsplan og effektiv eksekvering, så I kan arbejde succesfuldt med det mange år frem.

Jeg hjælper jer med, at;

  • skabe en robust langsigtet strategi
  • vækste jeres hjemmesides placeringer i Google,
  • skabe en skalerbar content marketing plan der udnytter jeres kunders data
  • vækste bundlinjen

Bliv kontaktet

Fortæl om dine udfordringer og få en gratis uforpligtende samtale og analyse af, hvordan I arbejder bedst muligt med SEO fremadrettet.

Teknisk

Få vished om søgemaskinernes crawlere kan forstå og indeksere din hjemmeside korrekt. Her er hastigheden, sikkerhed, og arkitekturen helt centralt.

Læs mere

Indhold

Jeg hjælper jer med, at optimere på det indhold I allerede har og med at få skabt nyt, så det tilgodeser målgruppens søgeadfærd og den hensigt de kommer med.

Læs mere

Linkbuilding

Få knækket koden til, hvordan du opbygger en god naturlig link profil, gennem produktion af indhold, outreach kampagner, PR og brandbuilding.

Læs om hvordan

Michael Rurup Andersen

Lavet SEO
arbejde siden 2009

Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009 og er jeg specialiseret i at anvende mine kompetencer i spændingsfeltet mellem IT, markedsføring, salg, web analytics data og automatisering. 

Jeg vil gå aktivt ind, og integrere mig i jeres team, og være den katalysator I har brug for, for at I succesfuldt får tænkt SEO ind i arbejdet med IT, markedsføring, salg, big data og automatisering.

Jeg lærer jer, hvordan I anvender solide holdbarhedstestet søgemaskneoptimerings-tekniker, så jeres hjemmeside er robust nok til at klare, alle fremtidige Google algoritme-opdateringer.

I får derfor

  • vejledning tilpasset jeres udfordringer
  • tæt personlig dialog
  • uvildig relevant rådgivning.

    INGEN BINDING

    Uanset hvor mange timer du køber er der ingen bindingsperioder. Du undgår derfor, at være bundet til en aftale, som ikke opfylder dine behov eller hvor kemien ikke er tilstede.

    INGEN PAKKELØSNINGER

    Et samarbejde er ikke bygget ud fra pakkeløsninger eller forvirrende abonnementstilbud. Når jeg samarbejder med virksomheder stiller jeg mit fulde kompetencesæt og netværk tilrådighed, og tilpasser derfor mine timer til at løse de opgaver der har højest prioritet og giver mest værdi.

    TILFREDSHEDSGARANTI

    Få de første 7 timer til 595 kr. (ex. moms), er du ikke tilfreds med samarbejdet, får du timerne gratis. På den måde kan du prøve samarbejdet af uden forpligtelser eller bindinger.

    SIKKERHEDSLINJE

    Et længerevarende samarbejde er det altid inklusive gratis telefonsupport. Uanset din situation, kan du altid gratis ringe til mig, og jeg vil stå klar med hjælp, sparring og rådgivning.

    Søgemaskineoptimering
    i CMS

    Jeg har bred erfaring med at lave SEO i en lang række CMS’er (content management system). Hver af disse har deres egne svagheder, som alle er med til at fratrække værdi unødigt.

    Er din hjemmeside bygget i nogle af disse CMS’er, eller ønsker du at bygge din hjemmeside i et af disse, så kan jeg hjælpe dig med at få skabt det mest optimale grundlag.

    Jeg hjælper dig med:

    • WordPress
    • Woocommerce
    • Magento
    • Shopify
    • Prestashop
    • Umbraco

     

    Wordpress
    Shopify
    Woocommerce
    Magento
    Prestashop
    Umbraco
    Storbrittanien flag Union Jack
    Tyskland flag
    USA flag Stars and Stripes
    Dannebrog Danmark flag
    Holland flag
    Tjekkiet flag

    International
    SEO

    Undgå hovedpiner forbundet med international SEO, ved at få tænket og bygget de rigtige processer ind fra start af.

    Ved at tage hånd om det allerede i opløbet, sparer du en masse tid og penge, og kan på den måde gå i krig med det samme.

    Lad os sammen tage en samtale om, hvordan du udruster din forretning til at tage kampen op på et internationalt marked.

    Jeg har lavet SEO for virksomheder i

    • Danmark
    • Storbrittanien
    • Holland
    • Tyskland
    • Tjekkiet
    • USA

    Lokal optimering

    At være tilstede lokalt når dine kunder søger er kritisk. Søgninger med stedangivelse i er ofte forbundet med personer, der er klar til at gennemføre en transaktionel handling eller er kommercielt søgende.

    Det betyder, at brugere der foretager disse søgninger er klar til at købe eller forhøre sig om et potentielt køb.

    Det er derfor kritisk at være synlig på disse søgninger, da der er tale om brugere der har et direkte behov eller vil foretage en handling, der kan være med til at skabe vækst for din virksomhed.

    Jeg hjælper dig, med at udnytte alle de muligheder din virksomhed har for at være tilstede på disse søgning. Du får derfor et komplet overblik og bliver klar til at tage kampen om om kunderne lokalt.

    Det hele starter med, at du tager kontakt til mig, eller udfylder dine kontaktoplysninger, så skal jeg nok sørge for at fange dig.

       

      lokal SEO
      SEO konsulent bliver filmet

      Organisk vækst
      gennem YouTube

      Brug YouTube som katalysator til organisk vækst, og det er uanset om du selv skaber indhold eller aktiverer dit brandsøkomiljø, for at sætte gang i relevante influencers.

      Lige man kan lave SEO på en hjemmeside, kan der også laves SEO på en YouTube kanal og dennes videoindhold.

      Start dialogen i dag, og lad os få en samtale omkring hvordan du får mere værdi ud af jeres YouTube-indhold.

         

        SEO 02

        “Michael har lavet et fremragende arbejde for mig”

        I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

        Thomas Grønnemark – Indkasttræner, throwin.dk

        SEO 000

        “Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans

        Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

        Brian Møller – Kommunal Bestyrelsesmedlem

        SEO

        “yder yderst kompetent rådgivning”

        Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

        Rikke Hellerup Madsen – Kommunikationsrådgiver hos PressConnect

        SEO

        “færdighederne til at skabe holdbare resultater”

        Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

        Mads Z. Due – Strategic Director

        Din personlige SEO konsulent

        Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009, hvor jeg har løst opgaver for nogle af de største europæiske brands, men også den lille forretningsdrivende på gaden.

        Jeg har derfor befundet mig i roller, hvor jeg som ekstern konsulent, fik en intern rolle, hvor jeg skulle koordinere og projektlede interne ressource og samarbejde med eksterne bureauer.

        Derfor har jeg nu en masse værktøjer med i rugsækken, der tillader at jeg kan arbejde som jeres interne inhouse SEO bureau. På den måde sikrer I, at I har hele kontrollen med strategi, handlingsplan og processer, hvilket tillader at I kan skalere og vækste i et uset tempo.

        Jeg hjælper jer med, med at vinde i søgemaskinerne gennem:

        • On-Page
        • Tekniske analyser og forbedringer
        • Linkbuilding
        • Content marketing (copywriting)
        • Organisk vækst på YouTube
        • Google Analytics
        • Konverteringsoptimering

        Med en holistisk tilgang sikrer jeg at ovenstående står i smukt samspil med alle jeres digital marketing aktiviteter.

        I kan også benytte mine kompetencer i forbindelse med kursus, foredrag eller rådgivning.

        En driftsikker strategi
        skaber holdbare resultater

        Intet bør gøres ud fra mavefornemmelser og tilfældigheder, det gælder også arbejdet med din SEO optimering.

        Det gode arbejde starter med at nå til bunds i din nuværende situation, og lave en plan for, hvad der skal til for at accelerere jeres organiske vækst i søgeresultaterne – og populært sagt, få plukket de lavt hængende frugter først.

        Måden jeg arbejder på er derfor dybt forankret i Big Data – dine interne datasæt, kombineret eksterne datasæt – hentet fra søgemaskiner som fx. Google og BIng.

        Jeg benytter derfor en række værktøjer til at gå i dybden med søgeordsanalyser, søgefraser, søgeordsplacering, samt kalkulerer din sværhedsgrad (relativt til hver af søgeordene) og hvor du hurtigst kan opnå resultater, der vækster din forretning.

        På den måde sikres det at I opnå større synlighed og placeringer i søgemaskinernes søgeresultater, som vil lede til at I vækster organisk og der skabes en øget merværdi på bundlinjen. Alt sammen ved at I får højere placeringer på jeres målgruppes søgninger.

        På den måde sikrer jeg, at du får holdbare resultater og en online platform, der fortsat tjener penge til dig, efter mit arbejde er overstået.

        Ofte stillede spørgsmål

        Hvordan vil du forbedre vores placeringer?

        Før jeg går i gang er det vigtigt at du ved at ikke alle websites, hjemmesider, webshops eller brugerportaler er skabt lige. Der findes derfor ikke en one-size-fits-all model.

        Så for at forbedre dine placeringer i søgeresultaterne er det nødvendigt, at foretage en analyse, som sætter os i stand til at arbejde målrettet med at skabe resultater på den korte bane (plukke de lavt hængende frugter om man vil), samtidig med at vi bygger et fundament, der også sikrer vi når de fremtidige mål.

        Der er kortsagt tre områder som der skal optimeres på, for at skabe resultater med søgemaskineoptimering. Disse er;

        1. Den tekniske
        2. On-Page
        3. Offsite 

        Den tekniske er kendetegnet ved at informationsarkitekturen og selve koden jeres online platform forbedres.

        On-Page arbejdes der med brugeroplevelsen og fokuseres på at den hensigt som brugeren har. Hvilket betyder, at der arbejdes med, at det indhold brugeren mødes af hænger sammen med den hensigt brugeren ønsker at opfylde.

        Offsite arbejdes der med at bygge en solid bæredygtig content marketing plan op, som er med til at skabe de nødvendige links, der sikrer at jeres brand positionerer sig som ledende i jeres branche.

        Hvordan dokumenter du ændringer du lavet på vores site?

        Dokumentation er enormt vigtigt i et samarbejde. Det er en af hjørnestenene til, at du kan holde overblikket over hvad der er sket og hvornår. For at vores samarbejde ikke drukner i administrative pligter, er det nødvendigt at forstå, at ændringer der foretages har forskellig risiko-profil.

        Typisk vil der være tale om, at jeg indgår i en tæt dialog med jeres CTO, CMO, head of marketing eller udviklingsteam. På den led sikrer vi at alt sker efter bogen og vi får lancheret optimeringerne hurtigt og effektivt.

        Høj risiko

        Høj risiko ændringer, forbundet med arbejdet, er, når der ændres og optimeres i selve koden. Hvilket oftest sker i forbindelse med teknisk optimering. Derfor opretter jeg altid et demo/test-miljø, hvor vi laver de nødvendige ændringer og tester dem. Herefter lancheres de til live-miljøet.

        På den led er alting testet og dobbelt tjekket, så vi er sikker på at det virker efter hensigten.

        Lav risiko

        Lav risiko er, når vi optimerer på OnPage faktorer, fx. ved at skrive nye tekster, optimering af brugeroplevelsen eller optimerer på meta-tags som fx. <title>. Disse ændringer er ufarlige, og kan gøre direkte på live siden. Det kan dog være nødvendigt at gøre det på demo/test-miljøet.

        Alt godkendes først!

        Uanset hvordan vi griber det an, så fremlægges og godkendes alt først af jer uanset hvad!

        Følger du Googles Webmaster Guidelines?

        Jeg følger til hver en tid Googles Webmaster Guidelines, når jeg samarbejder med mine kunder. På den led sikrer jeg, at de resultater jeg skaber er bæredygtige og kan modstå de mange algoritme opdateringer Google dagligt laver (ifølge Google selv).

        Derudover holder jeg altid et vågent øje på de guidelines som Googles Quality Raters kommer med løbende hvert eneste år.

         

        Hvilke tools bruger du?

        Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mit arsenal af tools holder jeg “hemmeligt” indtil et samarbejde påbegyndes. Overordnet set er der dog tale om de bedste på markedet, samt Googles egen suite af værktøjer, herunder Search Console, Analytics og Data studio.

        De værktøjer jeg bruger, kan deles op i 4 forskellige kategorier:

        1. Rapporteringsværktøjer, fx. til måling af placeringer i søgeresultaterne og til afrapportering til kunder.
        2. Linkbuilding værktøjer, fx. til at analysere konkurrenternes links og hvilke værdi og tema specifikke links har.
        3. Værktøjer til teknisk analyse, fx. til at dykke dybt ned i koden og finde muligheder og fikse svagheder.
        4. Research værktøjer, til at producere optimale linkbuilding og content marketing kampagner.
        Hvor ofte modtager jeg rapporter?

        Intervallet mellem at modtage dialogbaserede rapporter på KPI’er og resultater, sker måned til måned, typisk i slutningen. Ændringer forbundet med teknisk platform og de større ændringer afrapporteres som de sker.

        Du får:

        • Et dashbord du altid kan åbne og se udvikling i.
        • Dialog baseret rapportering hver måned.
        • Realtime rapportering når der sker større ændinger.
        • Annonteringer i Google Analytics.

        BEMÆRK! Har du brug for mere, eller andre intervaller, så aftaler vi det løbende i forbindelse med samarbejdet.

        Hvordan kommer vi kontakt med dig?

        Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

        Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

        Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

        På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid.

        Ring op