Vækst i søgeresultaterne
med SEO

Accelerer din organiske vækst og opfyld dine forretningsmål med SEO. Jeg hjælper dig med at få sat gang i processen og få skabt fundamentet, til at du kan arbejde succesfuldt med det mange år frem.

Jeg hjælper dig til, at få flere besøgende, flere kvalificerede leads, eller mere salg. Jeg anvender kun solide holdbarhedstestet SEO-metodiker, så din hjemmeside er robust nok til at klare, alle de fremtidige Google opdateringer.

Jeg hjælper dig med, at;

  • skabe en robust langsigtet strategi
  • vækste din hjemmesides rankering i Google,
  • erobrer markedandele fra dine konkurrenter, og
  • vækste din bundlinje

Bliv kontaktet

Fortæl om dine målsætninger og få en gratis uforpligtende vurdering af, hvordan jeg hjælper dig med at opnå dem.

Linkbuilding

Få knækket koden til, hvordan du opbygger en god naturlig link profil, gennem produktion af indhold, outreach kampagner, PR og brandbuilding.

Læs om hvordan

Indhold

Jeg hjælper dig med, at optimere på det indhold du allerede har og at skabe nyt, så det tilgodeser din målgruppes søgeadfærd og den hensigt de kommer med.

Læs mere

Teknisk

Få vished om søgemaskinernes crawlere kan forstå og indeksere din hjemmeside korrekt. Her er hastigheden, sikkerhed, og arkitekturen helt centralt.

Læs mere

International
SEO

Undgå hovedpiner forbundet med at skalere internationalt, ved at få tænket og bygget de rigtige processer ind fra start af.

Ved at tage hånd om det allerede i opløbet, sparer du en masse tid og penge, og kan på den måde gå i krig med det samme.

Lad os sammen tage en samtale om, hvordan du udruster din forretning til at tage kampen op på et internationalt marked.

hvalp med euflag for international SEO
søgeordsanalyse seo

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er noget af det først der skal laves. Denne er med til at danne grundlaget for, hvordan der sikres at din målsætning bliver opnået.

Der skal derfor identificeres de søgeord, som du kan opnå kommerciel værdi på. Derfor dem som kan sørge for du får mere salg, flere kvalificere leads eller hvad det nu måtte være.

Analysen er derfor med til at kortlægge dit søgemarked og map’e søgeordene til de rigtige sider, så der arbejdes intelligent med at nå de rigtige resultater for dig.

“Michael har lavet et fremragende arbejde for mig”

I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

Thomas Grønnemark – Indkasttræner for Liverpool FC

“Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans

Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

Brian Møller – Kommunal Bestyrelsesmedlem

“yder yderst kompetent rådgivning”

Michael Andersen yder yderst kompetent rådgivning. Hans kendskab til Google’s algoritmer og hele det tekniske møllehjul bag hjemmesider gør, at hans SEO optimering ligger niveauer over, hvad mange andre kan tilbyde.

Rikke Hellerup Madsen – Kommunikationsrådgiver hos PressConnect

“færdighederne til at skabe holdbare resultater”

Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

Mads Z. Due – Strategic Director

En driftsikker SEO strategi der skaber holdbare resultater

Intet bør gøres ud fra mavefornemmelser og tilfældigheder, det gælder også arbejdet med din SEO optimering.

God SEO starter med at nå til bunds i din nuværende situation, og lave en plan for, hvad der skal til for at accelere jeres organiske vækst i søgeresultaterne – og populært sagt, få plukket de lavt hængende frugter først.

Måden jeg arbejder på er derfor dybt forankret i Big Data – dine interne datasæt, kombineret eksterne datasæt – hentet fra søgemaskiner som fx. Google og BIng.

Jeg benytter derfor en række værktøjer til at gå i dybden med søgeordsanalyser, søgefraser, søgeordsplacering, samt kalkulerer din SEO-sværhedsgrad (relativt til hver af søgeordene) og hvor du hurtigst kan opnå resultater, der vækster din forretning.

På den måde sikres det at I opnå større synlighed og placeringer i søgemaskinernes søgeresultater, som vil lede til at I vækster organisk og der skabes en øget merværdi på bundlinjen. Alt sammen ved at I får højere placeringer på jeres målgruppes søgninger.

På den måde sikrer jeg, at du får holdbare resultater og en online platform, der fortsat tjener penge til dig, efter mit arbejde er overstået.

Dit personlige inhouse SEO bureau

Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009, hvor jeg har løst opgaver for nogle af de største europæiske brands, men også den lille forretningsdrivende på gaden.

Jeg har derfor befundet mig i roller, hvor jeg som ekstern konsulent, fik en intern rolle, hvor jeg skulle koordinere og projektlede interne ressource og samarbejde med eksterne bureauer.

Derfor har jeg nu en masse værktøjer med i rugsækken, der tillader at jeg kan arbejde som jeres interne inhouse SEO bureau. På den måde sikrer I, at I har hele kontrollen med strategi, handlingsplan og processer, hvilket tillader at I kan skalere og vækste i et uset tempo.

Jeg hjælper jer med, med at vinde i søgemaskinerne gennem:

  • On-Page
  • Tekniske analyser og forbedringer
  • Linkbuilding
  • Content marketing (copywriting)
  • Organisk vækst på YouTube
  • Google Analytics
  • Konverteringsoptimering

Med en holistisk tilgang sikrer jeg at ovenstående står i smukt samspil med alle jeres digital marketing aktiviteter.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan vil du forbedre vores placeringer?

Før jeg går i gang er det vigtigt at du ved at ikke alle websites, hjemmesider, webshops eller brugerportaler er skabt lige. Der findes derfor ikke en one-size-fits-all model.

Så for at forbedre dine placeringer i søgeresultaterne er det nødvendigt, at foretage en analyse, som sætter os i stand til at arbejde målrettet med at skabe resultater på den korte bane (plukke de lavt hængende frugter om man vil), samtidig med at vi bygger et fundament, der også sikrer vi når de fremtidige mål.

Der er kortsagt tre områder som der skal optimeres på, for at skabe resultater med søgemaskineoptimering. Disse er;

  1. Den tekniske
  2. On-Page
  3. Offsite 

Den tekniske er kendetegnet ved at informationsarkitekturen og selve koden jeres online platform forbedres.

On-Page arbejdes der med brugeroplevelsen og fokuseres på at den hensigt som brugeren har. Hvilket betyder, at der arbejdes med, at det indhold brugeren mødes af hænger sammen med den hensigt brugeren ønsker at opfylde.

Offsite arbejdes der med at bygge en solid bæredygtig content marketing plan op, som er med til at skabe de nødvendige links, der sikrer at jeres brand positionerer sig som ledende i jeres branche.

Hvordan dokumenter du ændringer du lavet på vores site?

Dokumentation er enormt vigtigt i et samarbejde. Det er en af hjørnestenene til, at du kan holde overblikket over hvad der er sket og hvornår. For at vores samarbejde ikke drukner i administrative pligter, er det nødvendigt at forstå, at ændringer der foretages har forskellig risiko-profil.

Typisk vil der være tale om, at jeg indgår i en tæt dialog med jeres CTO, CMO, head of marketing eller udviklingsteam. På den led sikrer vi at alt sker efter bogen og vi får lancheret optimeringerne hurtigt og effektivt.

Høj risiko

Høj risiko ændringer, forbundet med arbejdet, er, når der ændres og optimeres i selve koden. Hvilket oftest sker i forbindelse med teknisk optimering. Derfor opretter jeg altid et demo/test-miljø, hvor vi laver de nødvendige ændringer og tester dem. Herefter lancheres de til live-miljøet.

På den led er alting testet og dobbelt tjekket, så vi er sikker på at det virker efter hensigten.

Lav risiko

Lav risiko er, når vi optimerer på OnPage faktorer, fx. ved at skrive nye tekster, optimering af brugeroplevelsen eller optimerer på meta-tags som fx. <title>. Disse ændringer er ufarlige, og kan gøre direkte på live siden. Det kan dog være nødvendigt at gøre det på demo/test-miljøet.

Alt godkendes først!

Uanset hvordan vi griber det an, så fremlægges og godkendes alt først af jer uanset hvad!

Følger du Googles Webmaster Guidelines?

Jeg følger til hver en tid Googles Webmaster Guidelines, når jeg samarbejder med mine kunder. På den led sikrer jeg, at de resultater jeg skaber er bæredygtige og kan modstå de mange algoritme opdateringer Google dagligt laver (ifølge Google selv).

Derudover holder jeg altid et vågent øje på de guidelines som Googles Quality Raters kommer med løbende hvert eneste år.

 

Hvilke tools bruger du?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mit arsenal af tools holder jeg “hemmeligt” indtil et samarbejde påbegyndes. Overordnet set er der dog tale om de bedste på markedet, samt Googles egen suite af værktøjer, herunder Search Console, Analytics og Data studio.

De værktøjer jeg bruger, kan deles op i 4 forskellige kategorier:

  1. Rapporteringsværktøjer, fx. til måling af placeringer i søgeresultaterne og til afrapportering til kunder.
  2. Linkbuilding værktøjer, fx. til at analysere konkurrenternes links og hvilke værdi og tema specifikke links har.
  3. Værktøjer til teknisk analyse, fx. til at dykke dybt ned i koden og finde muligheder og fikse svagheder.
  4. Research værktøjer, til at producere optimale linkbuilding og content marketing kampagner.
Hvor ofte modtager jeg rapporter?

Intervallet mellem at modtage dialogbaserede rapporter på KPI’er og resultater, sker måned til måned, typisk i slutningen. Ændringer forbundet med teknisk platform og de større ændringer afrapporteres som de sker.

Du får:

  • Et dashbord du altid kan åbne og se udvikling i.
  • Dialog baseret rapportering hver måned.
  • Realtime rapportering når der sker større ændinger.
  • Annonteringer i Google Analytics.

BEMÆRK! Har du brug for mere, eller andre intervaller, så aftaler vi det løbende i forbindelse med samarbejdet.

Hvordan kommer vi kontakt med dig?

Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid.