23 Instagram statistikker vil ændre din SoMe strategi i 2019

7 minutter tager artiklen at læse.

af | aug 18, 2019

Håber du på mere succes med din forretning i 2019?

Gør brug af Instagram.

Med over 1 milliard brugere, er Instagram en af de største giganter inden for sociale medier i øjeblikket.

Officielt har Instagram mere end 25 millioner aktive firmakonti.

Via sådan en firmakonto har dit brand adgang til Instagrams egne analytics værktøjer, som giver dig adgang til data omhandlende engagement, indtryk, brugernes demografi, og meget mere.

Hvis dit brand ikke er på Instagram går du helt sikkert glip af en masse mulige kunder, da det er en af de største go-to platforme som du skal bruge for at opnå dine marketingmål.

Læs videre for de seneste statistikker som vil have en indflydelse på din sociale medie strategi i 2019.

1. Over 1 milliard aktive konti på verdensplan hver måned

Hvis du undrede dig over, om Instagram havde en brugerbase som var din tid, penge og energi
værd, så har du her beviset.

Med massive 1 milliard konti som logger ind, poster, liker og kommenterer hver måned, er
potentialet for markedsfolk enormt.

Lige meget hvem din målgruppe er, baseret på alder, køn, beskæftigelse, hvad som helst, kan du være sikker på at nå dem gennem Instagram.

Det er ideelt for dit brand er tydeliggøre sig på denne måde.

 

Instagram 1 billion users

 

 

2. Der er mere end 500 millioner aktive kontoer dagligt

Hvis en månedlig brugerbase ikke er godt nok, hvad så med det her: mere end 500 millioner
mennesker logger på deres Instagram konto dagligt.

Det betyder der er 500 millioner kunder som aktivt interagerer med Instagram dagligt.

Denne statistik er meget højere end Twitters daglige brugerbase, og efter at Facebook rapporterede et fald i daglige aktive brugere, gør dette Instagram til en af verdens mest attraktive muligheder for
markedsfolk i 2019.

 

3. 64% af brugere er mellem 18 og 34 år

Hvert brand har deres helt egen kundebase.

Ved at kende dit brands kundedemografi, kan Instagram giver dig bedre forståelse og indsigt i hvordan du skal gå til din tilstedeværelse på sociale platforme, for bedst at kunne engagere dine kunder.

Især hvis din målgruppe er unge mennesker, skal du opretholde en stærk tilstedeværelse på
Instagram hvis du vi kunne nå dem.

 

23 Instagram statistikker vil ændre din SoMe strategi i 2019 Distribution of Instagram users worldwide as of July 2019 e1567170739179

 

4. Brugere under 25 år bruger mere end en halv time dagligt på Instagram

Hver dag bruger unge under 25 år mindst 30 minutter på at interagere med nye posts på
Instagram, hvilket betyder de har masser af tid til at finde dit brand på et af deres hashtag-
eventyr.

Markedsfolk må gøre brug af dette, da det giver dem en større mulighed for at levere
mindeværdigt indhold og engagere kunderne.

 

5. 80% af Instagrams brugere bor udenfor USA

Det er nemt at tro at Instagram primært bruges af folk i USA, og der er flest amerikanske brands
på platformen.

Men faktisk befinder hoveddelen af brugerne på Instagram sig uden for USAs
grænser.

Derfor hvis dit brands målgruppe befinder sig uden for USA’s grænser, kan Instagram hjælpe dig til
effektivt at nå dem.

6. Syv ud af ti Instagram hashtags er mærkevarer

Alle elsker et godt hashtag, ikke kun fordi det hjælper til at organisere eller kategoriserer indhold, men det er et af drivkræfterne bag nogle af nutidens bedste marketingkampagner.

Men vidste du at størstedelen af hashtags er mærkevarer?

Dette hjælper med synliggørelsen af dit brand, og gør det lettere at følge bruger genererede indhold (UGC).

7. Ved at bruge mindst 1 hashtag får du 12.6% mere engagement

Hashtags er en fantastisk måde at markedsføre jeres brand på Instagram.

Og hvis du derudover har mindst 1 hashtag i dit indlæg, kan det generere op til 12.6% mere engagement sammenlignet
med indlæg helt uden.

Eftersom markedsfolk gør mere og mere brug af bruger genereret indhold, vil hashtags være
uvurderligt for brands, da det hjælper til med promovering, opdagelse, og optimering af indholdet.

8. Der er over 25 millioner Instagram Business konti

Instagram handler om meget mere end selfier og billeder af din mad. Faktisk findes der mere end
25 millioner Instagram business konti som fast ligger indhold ud på platformen.

Instagram business konti tilbyder brands nogle analytiske værktøjer som giver adgang til alt den
essentielle data man har brug for vedrørende hvordan ens konto og indlæg præsterer.

Det hjælper med at give indsigt i hvilken type indhold der fungerer bedst, og giver dig detaljerede
informationer omkring dine følgere.

Instagram business konti har en kæmpe effekt på firmaer, da det øger engagementet med, og
indtrykket på, deres kunder.

Derudover vil markedsfolk kunne måle hvordan deres brand præsterer, og øge deres synlighed.

 

9. 80% af Instagram brugere følger mindst en Business konto

Instagrams brugere er meget mere åbne over for hvem de vil følge, sammenlignet med mere
personlige platforme som Facebook.

Derfor følger langt størstedelen af brugere mindst en Business konto.

Det beviser at brands ikke bare hører til på Instagram, men at de blomstrer på platformen.

 

10. 60% af brugere hørte første gang om et produkt på Instagram

Instagram er et fedt sted at finde nye produkter og gøre nye spændende opdagelser.

Mange brands opdager, at nye kunder har fundet dem igennem Instagram, og statistikker viser, at
60% af Instagrams brugere har opdaget et nyt produkt via platformen.

 

11. 30% har købt noget de har fundet frem til på Instagram

Dette er en fantastisk nyhed for dig og dit brand, fordi Instagram brugere aktivt køber ting de har
fundet frem til på platformen.

Så ved at komme i gang med Instagram, og ved at bruge den flittigt, har du en god chance for at se
dine salg og konverteringer stige.

 

12. $10.87 milliarder i annonceindtægter i 2019

Markedsføringseksperter har anslået, at Instagrams annonceindtægter vil komme op på $10,87
milliarder i 2019, hvilket er en stigning fra $4.10 milliarder for 2 år siden.

Da 80% af alle Instagram brugere følger mindst et brand, så har du et publikum som ikke bare er klar til at engagere sig med dit brand, men som aktivt søger efter brands.

Derfor er det vigtigere end nogensinde at føre en god markedsføringskampagne på Instagram i 2019, fordi dine konkurrenter er allerede i gang.

13. Mere end 200 millioner brugere besøger dagligt et brands profil

Igen viser dette jeres publikums villighed til at engagere sige med din virksomhed på platformen.
Derudover bruger flere og flere brugere af Instagram platformen til at finde vigtig information
omkring et brand, såsom beliggenhed, åbningstider, eller til at kommunikere med brandet direkte.

Ignorer ikke de 200 million users. Sørg for at dit brands profil er opdateret og optimeret til at
skabe resultater.

14. 82% af mode-brands bruger Call-to-Action

Detailkæder er begyndt at få kunder til at købe direkte på Instagram, og mode-brands er også med
på bølgen. De opmuntrer deres kunder til at handle direkte i bestemte situationer.

Det er muligt at tilføje alle mulige call-to-action handlinger til jeres indlæg.

Så tænk en ekstra gang over hvad I vil have jeres følgere til at gøre når de har set jeres seneste indlæg.

15. Instagrams samlede annonceindtægter har rundet $7 milliarder

En masse brands er begyndt at se fordelene ved at reklamere på platformen.

Det er en fantastisk idé at sprede jeres brand ud til en ny gruppe mulige kunder via Instagram, da de står til at komme op over $7 milliarder i samlede annonceindtægter.

23 Instagram statistikker vil ændre din SoMe strategi i 2019 Projected revenue of Instagram from 1st quarter 2017 to 4th quarter 2020 in billion U.S. dollars

 

16. 25% af Instagrams reklamer er videoer

Antallet af reklamevideoer på Instagram stiger støt, og i dag er en kvart af alle Instagram reklamer
videoer.

Dette viser, at markedsfolk nemt kan skabe et en visuel side af deres brand, og da folk oftere
husker hvad de ser, modsat hvad de læser og hører, kan dette hjælpe jer til at opbygge jeres
brands identitet, historie osv.

17. Instagram har en af de højeste satser af engagement blandt de sociale medier

Der findes utallige sociale medie platforme, såsom Facebook, Twitter, Snapchat, Youtube,
Pinterest og Tumblr, men når det kommer til satser af engagement bliver de alle slået af
Instagram.

2-7% af brugere interagerer med hvert indlæg, så det er krystalklart at brugere elsker at interagere
og engagere sig med indholdet på Instagram. Dette er vigtigt for markedsfolk, da engagement er
hvad der i sidste ende driver salg, aktier og glade kunder.

 

18. 70% af brugere bliver præsenteret for mere relevant indhold

Instagram har for nyligt ændret deres algoritmer, ligesom Facebook, så deres brugere får mere
indhold af den type de interagerer med mest.

Resultatet er, at indholdet ikke længere kommer i præcis rækkefølge. I stedet ser brugerne mere
relevant indhold fra de konti de bedst kan lide i toppen af listen.

Markedsfolk skal vide til dette, da det betyder at de konstant skal udgive godt indhold for at styrke
kendskabet til brandet og kundernes engagement.

 

19. Instagrams bruger engagerer mest på hverdage

Hvis du tror at Instagrams brugere er mest aktive i weekenden, så kan du godt tro om igen.
Undersøgelser har vist at Instagrams brugere langt mere engagerer med indhold på hverdage.
App’en giver åbenbart et frirum for kedsomheden i den daglige rutine. 

23 Instagram statistikker vil ændre din SoMe strategi i 2019 Instagram Global Engagement

20. Indhold som viser et ansigt får 38% flere likes

Selfies giver dig ikke kun mulighed for at vise din bedste parodi på en kendt, men giver der også
mere action på Instagram.

Faktisk viser det sig, at billeder som viser et ansigt får op til 38% flere likes end billeder som ikke
har et ansigt.

Dette er en god måde at vise dit brand fra en sjovere side, og forøge kundernes engagement.

Dette er netop godt i marketingshenseende, da mennesker generelt bliver tiltrukket af andre
ansigter.

Derudover kan det være et godt rekruteringsværktøj, da det kan vise jeres firma-kultur til
mulige nye medarbejdere.

21. Over 400 Millioner aktive konti bruger Instagram Stories hver dag

Lanceringen af Instagram Stories skabte stor opmærksomhed, bl.a. fordi Snapchat allerede havde
deres egen udgave.

Instagram Stories endte dog med at spurte forbi Snapchat i popularitet, og i dag bruger mere end 400 millioner konti funktionen hver dag.

Dette kan gøre dit brand lettere at opdage, og kan skabe en følelse af eksklusivitet overfor jeres kunder.

22. Over 50% af Brands har skabt en Instagram Story

Det er ikke kun enkelte individer som har skabt Stories på Instagram, brands gør også flittigt brug
af funktionen.

Undersøgelser har vist, at 50% af brands på Instagram har skabt mindst en Instagram Story.

I bør virkelig gøre brug af denne funktion, som er både simpel og sjov at skabe.

Det hjælper med at få jeres fællesskab til at vokse, og øger engagementet med kunderne.

23.  90 Millioner Instagram brugere trykker på indhold med salg hver måned

Instagram opdaterede platformen for nyligt, og gjorde det endnu lettere for brugere at købe ting
via platformen.

90 millioner konti bruger allerede denne nye funktion.

Hvilket gør brugere i stand til at trykke på et produkt for at lære mere.

Dette giver jeres kunder mulighed for at føle sig tættere på jeres brand hver dag.

Og så giver det jer mulighed for at fortælle mere detaljeret om jeres produkter og brand.

Konklusion

Noget som er meget tydeligt mht. Instagram er, at brugerne elsker at ligge billeder og videoer op,
imens de følge andre som gør det samme.

Takket være dette, og at platformen er intuitiv at bruge, er Instagram et essentielt marked for firmaer.

Det er den sociale medieplatform, hvor kunderne forventer at kunne få større kendskab til et
brand, og gør det til et go-to værktøj for at nå jeres målgruppe, og øge jeres omsætning.

Det er på tide at I hopper på Instagram-bølgen, hvis I vil booste synligheden af jeres brand, og øge
engagementet med jeres kunder.

0 kommentarer

Skip to content