Højpræcisionsinstrumenter Til Life Science
Om
Virksomheden specialiserer sig i udvikling og produktion af højpræcisionsinstrumenter, der leverer konsekvente data til tusindvis af kunder inden for bioteknologi, farmaceutisk industri og akademiske segmenter. Virksomheden stræber efter at være den førende leverandør inden for Life Sciences.
De sælger
- B2B
- til det Globale marked
Udfordringen
De ønskede at opnå vækst gennem digitale kanaler, med et særligt fokus på få mere ud af nuværende platform.
Løsningen
Løsningen var at fokusere på følgende:
- Konverteringsoptimering: analysere og optimere forskellige elementer på deres platform for at forbedre brugeroplevelsen og øge sandsynligheden for, at de besøgende udfører den ønskede handling. Ved at forbedre konverteringsraten øges salget og der opnås en bedre ROI på digital markedsføring.
- SEO: fokus var på teknisk SEO og On-Page SEO. Det var ligeledes kritisk at sikre at integrationen til et nyt CMS blev gjort uden tab af værdi. Hvilket sikrede øget share of voice, øget salg og øget kundetilgang.
- Data-analyse: Forbedring af det datatekniske setup. Hvilket sikrer at der kan træffes datadrevne beslutninger og at der kunne måles på de ønskede KPI’er.
- LinkedIn ads: skabe og optimere annoncer på LinkedIn for at øge synligheden og tiltrække interesse fra en relevant og engageret målgruppe. Hvilket resulterede i flere kvalificerede leads, styrket brand awareness og en forbedret ROI.
Resultater
Disse resultater blev skabt henover en periode på 12 måneder. Data er sammenlignet med året før.
%
Vækst i organisk trafik (YoY)
%
Reduktion i lead pris fra betalt trafik (YoY)
%
Vækst i leads fra SEO (YoY)
%