Dansk Bolsjefabrik
Om
Det er en familieejet virksomhed, der er specialiseret i produktion af bolcher siden 1891. Virksomheden har valgt at bevare den gamle produktionsteknik, som var almindelig for mere end 100 år siden. Den traditionelle metode indebærer, at man koger perlesukkeret op til 180° celsius, hvorefter man med håndkraft skaber det færdige produkt på produktionsbordet.
De sælger
- B2C
- B2B
- til det Engelske marked
- til det Danske marked
Udfordringen
De ønskede at opnå vækst gennem digitale kanaler, med et særligt fokus på få mere ud af nuværende platform. Hertil også rådgivning omkring forbedringer og sparring til kommende digitale forbedringer og markedsføringsaktiviteter.
Virksomheden ønskede en helt ny komplet opbygning af nyt website og webshop. Hvilket indebar skift til nyt CMS.
Løsningen
Løsningen var at fokusere på følgende:
- Nyt CMS: Et helt nyt CMS der integrerede op imod deres ERP og PIM. Et CMS der gjorde de kunne håndtere alt det basale selv samt at gøre det skalerbart til flere markeder.
- Konverteringsoptimering: analysere og optimere forskellige elementer på deres platform for at forbedre brugeroplevelsen og øge sandsynligheden for, at de besøgende udfører den ønskede handling. Ved at forbedre konverteringsraten øges salget og der opnås en bedre ROI på digital markedsføring.
- SEO: fokus var på teknisk SEO og On-Page SEO. Det var ligeledes kritisk at sikre at integrationen til et nyt CMS blev gjort uden tab af værdi. Hvilket sikrede øget share of voice, øget salg og øget kundetilgang.
- Data-analyse: Forbedring af det datatekniske setup. Hvilket sikrer at der kan træffes datadrevne beslutninger og at der kunne måles på de ønskede KPI’er.
Resultater
Disse resultater blev skabt henover en periode på 7 måneder. Data er sammenlignet med året før.
%
Vækst i organisk trafik
%
Vækst i nye brugere fra SEO
%
Vækst i transaktioner fra SEO
%