Vælg en side

Freelance SEO konsulent

Accelerer din virksomheds digitale vækst og opnå din virksomheds vækstpotentiale, med en specialiseret SEO konsulent.

Du får en nøje planlagt strategi, med månedlige KPI’er, der opnås, ved at bruge de nyeste solide holdbarhedstestet tekniker der forvandler din hjemmeside, til en marketing powerhouse.

Jeg arbejder målrettet med at du

  • kommer i mål med din marketingstrategi
  • erobrer placeringer fra dine konkurrenter,
  • vækster din omsætning
  • øger din bundlinje

Få en gennemgang af dine muligheder

online marketing specialist Michael Rurup Andersen
BMW small
Mini small 2
Velux small
SAS small
LEGO small
danskespil small
codan small

En driftsikker SEO strategi der skaber holdbare resultater

Intet bør gøres ud fra mavefornemmelser og tilfældigheder, det gælder også arbejdet med din SEO optimering.

God SEO starter med at nå til bunds i din nuværende situation, og lave en plan for, hvad der skal til for at accelere jeres organiske vækst i søgeresultaterne – og populært sagt, få plukket de lavt hængende frugter først.

Måden jeg arbejder på er derfor dybt forankret i Big Data – dine interne datasæt, kombineret eksterne datasæt – hentet fra søgemaskiner som fx. Google og BIng.

Jeg benytter derfor en række værktøjer til at gå i dybden med søgeordsanalyser, søgefraser, søgeordsplacering, samt kalkulerer din SEO-sværhedsgrad (relativt til hver af søgeordene) og hvor du hurtigst kan opnå resultater, der vækster din forretning.

På den måde sikres det at I opnå større synlighed og placeringer i søgemaskinernes søgeresultater, som vil lede til at I vækster organisk og der skabes en øget merværdi på bundlinjen. Alt sammen ved at I får højere placeringer på jeres målgruppes søgninger.

På den måde sikrer jeg, at du får holdbare resultater og en online platform, der fortsat tjener penge til dig, efter mit arbejde er overstået.

Anbefalinger

Michael er en stærk ressource når det kommer til formidling af viden samt har omfattende færdigheder og kompetencer inden for markedsføring gennem sociale medier og søgemaskineoptimering, dertil kommer også færdighederne til at skabe holdbare resultater.

Mads Z. Due,
Strategic Director

Michael besidder stærke analytiske evner og forretningssans, hvilket bevirker, at han er dygtig til at analysere på den nuværende forretningsgang og skabe nye indtægtsmuligheder, med udgangspunkt i den nuværende strategi.

Brian Møller,
Kommunalbestyrelsesmedlem

I løbet af kort tid har jeg fået skabt nogle positive og effektive kommunikationskanaler på Facebook, Twitter og Youtube. Michael har lavet et fremragende grafisk arbejde for mig, hvilket gør at jeg kan skabe øget salg og netværk på de sociale medier.

Thomas Grønnemark,
Foredragsholder & Indkast-træner

Dit personlige inhouse SEO bureau

Som konsulent har jeg arbejdet med SEO siden 2009, hvor jeg har løst opgaver for nogle af de største europæiske brands, men også den lille forretningsdrivende på gaden.

Jeg har derfor befundet mig i roller, hvor jeg som ekstern konsulent, fik en intern rolle, hvor jeg skulle koordinere og projektlede interne ressource og samarbejde med eksterne bureauer.

Derfor har jeg nu en masse værktøjer med i rugsækken, der tillader at jeg kan arbejde som jeres interne inhouse SEO bureau. På den måde sikrer I, at I har hele kontrollen med strategi, handlingsplan og processer, hvilket tillader at I kan skalere og vækste i et uset tempo.

Jeg hjælper jer med, med at vinde i søgemaskinerne gennem:

  • On-site SEO
  • Tekniske SEO analyser og forbedringer
  • Linkbuilding
  • Content marketing (copywriting)
  • Organisk vækst på YouTube
  • Google Analytics
  • Konverteringsoptimering

Med en holistisk tilgang sikrer jeg at ovenstående står i smukt samspil med alle jeres digital marketing aktiviteter.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan vil du forbedre vores placeringer?

Før jeg går i gang er det vigtigt at du ved at ikke alle websites, hjemmesider, webshops eller brugerportaler er skabt lige. Der findes derfor ikke en one-size-fits-all model.

Så for at forbedre dine placeringer i søgeresultaterne er det nødvendigt, at foretage en analyse, som sætter os i stand til at arbejde målrettet med at skabe resultater på den korte bane (plukke de lavt hængende frugter om man vil), samtidig med at vi bygger et fundament, der også sikrer vi når de fremtidige mål.

Der er kortsagt tre områder som der skal optimeres på, for at skabe resultater med søgemaskineoptimering (SEO). Disse er;

  1. Den tekniske SEO
  2. On-Page SEO
  3. Offsite SEO

Den tekniske SEO er kendetegnet ved at informationsarkitekturen og selve koden jeres online platform forbedres.

On-Page SEO arbejdes der med brugeroplevelsen og fokuseres på at den hensigt som brugeren har. Hvilket betyder, at der arbejdes med, at det indhold brugeren mødes af hænger sammen med den hensigt brugeren ønsker at opfylde.

Offsite SEO arbejdes der med at bygge en solid bæredygtig content marketing plan op, som er med til at skabe de nødvendige links, der sikrer at jeres brand positionerer sig som ledende i jeres branche.

Hvordan dokumenter du ændringer du lavet på vores site?

Dokumentation er enormt vigtigt i et samarbejde. Det er en af hjørnestenene til, at du kan holde overblikket over hvad der er sket og hvornår. For at vores samarbejde ikke drukner i administrative pligter, er det nødvendigt at forstå, at ændringer der foretages har forskellig risiko-profil.

Typisk vil der være tale om, at jeg indgår i en tæt dialog med jeres CTO, CMO, head of marketing eller udviklingsteam. På den led sikrer vi at alt sker efter bogen og vi får lancheret optimeringerne hurtigt og effektivt.

Høj risiko

Høj risiko ændringer, forbundet med arbejdet, er, når der ændres og optimeres i selve koden. Hvilket oftest sker i forbindelse med teknisk optimering. Derfor opretter jeg altid et demo/test-miljø, hvor vi laver de nødvendige ændringer og tester dem. Herefter lancheres de til live-miljøet.

På den led er alting testet og dobbelt tjekket, så vi er sikker på at det virker efter hensigten.

Lav risiko

Lav risiko er, når vi optimerer på OnPage faktorer, fx. ved at skrive nye tekster, optimering af brugeroplevelsen eller optimerer på meta-tags som fx. <title>. Disse ændringer er ufarlige, og kan gøre direkte på live siden. Det kan dog være nødvendigt at gøre det på demo/test-miljøet.

Alt godkendes først!

Uanset hvordan vi griber det an, så fremlægges og godkendes alt først af jer uanset hvad!

Følger du Googles Webmaster Guidelines?

Jeg følger til hver en tid Googles Webmaster Guidelines, når jeg samarbejder med mine kunder. På den led sikrer jeg, at de resultater jeg skaber er bæredygtige og kan modstå de mange algoritme opdateringer Google dagligt laver (ifølge Google selv).

Derudover holder jeg altid et vågent øje på de guidelines som Googles Quality Raters kommer med løbende hvert eneste år.

 

Hvilke tools bruger du?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mit arsenal af tools holder jeg “hemmeligt” indtil et samarbejde påbegyndes. Overordnet set er der dog tale om de bedste på markedet, samt Googles egen suite af værktøjer, herunder Search Console, Analytics og Data studio.

De værktøjer jeg bruger, kan deles op i 4 forskellige kategorier:

  1. Rapporteringsværktøjer, fx. til måling af placeringer i søgeresultaterne og til afrapportering til kunder.
  2. Linkbuilding værktøjer, fx. til at analysere konkurrenternes links og hvilke værdi og tema specifikke links har.
  3. SEO værktøjer til teknisk analyse, fx. til at dykke dumt ned i koden og finde muligheder og fikse svagheder.
  4. Research værktøjer, til at producere optimale linkbuilding og content marketing kampagner.
Hvor ofte modtager jeg rapporter?

Intervallet mellem at modtage dialogbaserede rapporter på KPI’er og resultater, sker måned til måned, typisk i slutningen. Ændringer forbundet med teknisk SEO og de større ændringer afrapporteres som de sker.

Du får:

  • Et dashbord du altid kan åbne og se udvikling i.
  • Dialog baseret rapportering hver måned.
  • Realtime rapportering når der sker større ændinger.
  • Annonteringer i Google Analytics.

BEMÆRK! Har du brug for mere, eller andre intervaller, så aftaler vi det løbende i forbindelse med samarbejdet.

Hvordan kommer vi kontakt med dig?

Jeg står til rådighed på telefon, skype, slack og email døgnet rundt. Forvent dog at der kan gå op til 24 timer før jeg svarer på emails.

Har du brug for at jeg deltager i fysiske møder, er dette ikke noget problem, dog er det vigtigt at vi planlægger disse sammen, helst 7 dage før de afholdes.

Men det plejer ikke være noget problem og geografisk placering plejer ligeledes heller ikke at være en udfordring, vi ikke kan løse sammen.

På visse projekter stiller de virksomheder jeg samarbejder med, en arbejdsstation til rådighed, så de har muligheden for at have mig inhouse i projektetsløbetid.

Skaber resultater med

Inbound Marketing

  • Linkbuilding
  • On-Page SEO
  • Teknisk SEO
  • SEO Optimering
  • Content Marketing
  • YouTube SEO
  • Google Analytics
  • Webdesign
  • Konverteringsoptimering

Online Annoncering

  • Facebook Annoncering
  • Facebook Retargeting
  • Instagram Annoncering
  • LinkedIn Ads
  • Google Ads (AdWords)
  • Google Display Ads
  • Google YouTube Ads
  • Google Remarketing Ads
  • Bing Ads

Få en gratis gennemgang

Indtast dit nummer og få en samtale omkring et uforpligtende møde, hvor vi gennemgår dine muligheder – det er ganske gratis.

Forside » Freelance SEO konsulent